|
|
|
|---|---|
|
Har fått korn på en 540 där allt verkar helt OK. Enda abret är att det är tygklädsel. Hur mycket ska man dra av på priset pga tygklädseln jämfört med skinn? Personligen är jag inte så jäkla noga, men man vill ju inte sitta med en alltför svårsåld bil. //Fredrik | |
|
Årsmodell? Du kan ju alltid eftermontera skinnklädsel - inga större problem, förutsatt att bilen inte har någon ovanlig färg på övrig interiör. På E34 - dra av 5-6000:- om skinn saknas. På E39: 10 000:- Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
6-7kkr? Hmm. Jag skulle nog inte kunna tänka mig en 540i utan skinn faktiskt :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Skinn är ett måste på en 540! | |
|
Jag tycker skinn är skapligt överreklamerat. Tyg är tusen gånger skönare än gammalt halt skinn, men visst skinn är snyggt, inget mer. |
|
|
Gäller en -93:a för runt 50k. Verkar som ett rätt OK pris även med tygklädsel. Något större värdetapp är det ju inte i den prisklassen. Tänkte ta en närmare titt på kärran senare idag. Vad ska man kika extra på? Ös på nu med tips! //F |
|
|
Själv skulle jag hissa upp bilen och kolla efter oljelekage, avgassystem, samt provköra bilen och köra den en stund på motorväg i 110km där ialla fall kombibilarna har problem med vibrationer pga bla dåliga bussningar. Ac:n på en 11år gammal bil kan vara kass så kolla så det verkar funka ordentligt. |
|
rsarits |
Skinn är lätt att hålla rent och ser snyggt ut, där upphör alla fördelar. Jag vet inte om jag skulle vara villig att betala mer för en begagnad 540 bara för att den har skinnklädsel. Alltså litet/inget avdrag för tyg. |
|
Skinnklädsel kan vara kan vara hård och obekväm på en sån gammal bil om den är dåligt skött. Kolla in framvagnen som kan vara ett aber på E34. |
|
| Kan iofs hålla med om att skick är viktigar än skinn. Speciellt på en så gammal bil | |
V12 LeMans |
hehe , jag klagar inte mina tygklädda sportstolar , när vägen svänger (sitter bättre i stolen) och inte heller vid långfärd . Jag tycker att tygklädda sportstolar har högre prio än skinnklädda standardstolar , vare sig det handlar om e32 , e34 , e38 eller e39 (och inte minst e60/61) Men helt klart , så är sportstolar i svart skinn , snyggare än de i tyg . Hade sportstolar i svart skinn i min förra bil , en e32 750 . Hade inte min förra bil haft sportstolar , hade jag inte köpt den , likadant min nuvarande bil , samma gällande sportchassit med "M5-fälgarna " . |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.