|
|
|
|---|---|
|
igår var jag på tjärn och åkte lite grann och det gick hur bra som helst. problemet var när jag skulle åka från ica maxi då ville den inte starta överhuvudtaget. den gick bara runt på starten men tände inte. å jag blev bogserad till billisten i skoghall men där visste dom inte vad som hänt. så jag ringde till 852 roaster. och han kom och drog mig till lokalen på lövnäs och konstaterade att troligtvis så har kamkedjan gått av på nåt ställe. det sitter tre stycken på min bil. så jag hoppas att det inte är nån av kedjorna som har gått av utan att det är bensinpumpen eller nåt sånt som har gett sig.. nån annan på forumet som har nån ide om vad det kan vara????? | |
| Har du komp i motorn? Har du det är det inte kamkedjorna. Går den runt VÄLDIGT lätt på starten, så är det inte roligt... | |
|
det är bensinpumpen som har gett sig. ska byta den imorgon. kollade så att det kom bensin men det kom inte en droppe när jag vred på starten. så där var problemet. |
|
|
Det är väl ett typiskt "volvo-problem".. Vilket inte har något alls med volvo att göra egentligen, men att reläet till pumpen har dött.. Nu blommar asfalten.. |
|
|
malleboy, du bor också i karlstad ? :) Eller runtomkring ? :D Nu blommar asfalten.. |
|
|
´tja kain. japp jag bor i skoghall. det var min bil som det stod BMWPOWER på i bakrutan. och som var toksänkt på sista bmwmötet. det är den inte nu längre. jag höjde upp den i höstas till orginalnivå. var sitter det reläet?????? |
|
|
kolla upp vevaxelgivaren som sitter mot kylaren ,,tandhjulet en polare hade samma problem,,bilen dog av,,,testade att tvångsköra pumpen och den gick,,men ingen gnista,,,bytte ut givaren sen gick bilen som en klocka,, |
|
| prova att bygla reläet,,30/87 går pumpen då så kan det vara reläet men kolla så att du har gnista på samma gång,,har du ingen gnista så kan det (troligtvis)vara vevaxelgivaren(impuls) givaren styr tändningen,,har du ingen gnista och pumpen ej går så kolla upp givaren | |
|
gnista finns och ström från reläet är det ochså men pumpen går inte. nån som vet hur man tar bort den ur tanken????? har försökt hela dan utan framgång. |
|
| i skuffen under mattan tror jag att den sitter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.