|
|
|
|---|---|
|
Hej.. har de senaste dagarna upptäckt att lampan tänts för nivåregleringen, även när man kör.. har vart ner mot -15c senaste dagarna, kan detta ha inverkan så den ej går som den ska, el nån som vet nåt annat?? Mvh C. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kablarna på till givarna bak ligger idiotisk regelvidrigt väldigt nära bakaxelupphängningen utan nån som helst kabelskydd vilket gör att isoleringen skavs av och då indikerar det fel. Det är nog den vanligaste felet vet att Johan importredaktör mm på autopower repade kablaget på två touringer på nån vecka. Jag satt på kabelskydd på kablarna sist jag hade bilen på lyft. se bild 14 i länken Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso!! ta mig till en lyft o se över dessa, vet du om det är en dyr peng o byta dessa kablar i så fall? Mvh C |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingen aning kanske går att repa/isolera dom befintliga om det är problemet, det är iallfall trångt så det räcker. För övrigt så skulle jag hissa upp min 540 på OK macken i lördags när jag tvättade. Har nått som vibrerar lite grann ibland eller ligger emot under. Lyften klarade inte av en fullsizebil, kom upp en 70 cm sedan var det "överlast" så jag får kika på det vid annat tillfälle. ///MVH Hasso Länk |
| testa och kör på guppig väg! detta hjälper för att ladda upp luft till nivåregleringen. Om tätningar är dåliga läcker luft ur och fel larmet kommer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.