AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
544

Vilket försäkringsbolag skall jag välja !

Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Hej,
Är nu i full fart med att fixa försäkring till min hemtagna 523 och har fått in offerter från ett par bolag. Tycker att det skiljer så i priser. T.ex ett bolag som kräver Godkänt larm, Etsade Rutor, Omkodade nycklar, Servicebok. Där kostar försäkringen 475:- /månad medans ett annat bolag inte ställer några krav och tar 600:-/mån. Det kostar ju allt en slant att fixa alla grejer för att få den billigare försäkringen, Givetvis medveten att detta är för min egen skull men har prescis köpt nya sommarfälgar så pengarna har gått dit, Vore tacksam för åsikter och förslag. Var försäkrar ni era bilar och vad betalar ni??????

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Svårt att säga generellt vilket bolag som är billigast eller bäst. Att de kräver servicebok har jag aldrig hört förut....
Ger cirka 6000:-/ år i LF
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
För E39:an alltså.
Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Vad behövde du vidta för åtgärder när du skulle försäkra i LF. Larm, Omkodning, Etsade rutor ???????

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Denna behövde jag inte göra något med, den hade iofs redan kollade/kodade nycklar, etsade rutor och orig. larm, men iochmed att den varit så länge i landet var det grönt ändå.

När jag för ett antal årsen köpte en nyimportad E36 328, var jag dock tvungen att montera godk. larm, etsa rutor, fixa intyg på nycklar och visa upp bilen för LF:s beiktingstekniker, som gick igenom den och letade efter dåligt repade skador och tecken på mätarskruveri osv, vilket bilen klarade med glans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.