|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni om att Lindholms säljs nu då i Umeå? Själv ser jag bara fördelar genom att det då är samma ägare i Umeå och Skellefteå, bra byten mellan städerna plus ett företag med starkare ekonomi, Burlin motor alltså. #Man and machine the evil of a dream# | |
|
Så länge inte deras trevliga bemötande försämras så är det lugnt =) Och att dom inte byter BMW mot Skoda eller nåt sånt... Nu kanske dom skaffar större bilhall? Skulle ju inte vara helt fel |
|
|
Nog för att de är hyfsat trevliga på Lindholms, men man får ändå hoppas att de nya ägarna har mer BMW-entusiasm i blodet. Vart har du fått reda på detta manowar? |
|
|
Manowar, Har du lite mer info? Menar du att det är Toyota-handlaren i sta'n som nu också blir BMW-handlare. Burlin säljer ju BMW och Toyota i Sk-eå. Jag är hos dem relativt ofta och har inte hört ett piip om detta. |
|
|
Har nu läst en artikel om det i VK, det är Burlin-koncernen som köper Mats Lindholms aktier i Lindholms Bil AB, och Mats kommer att fortsätta jobba där, men som anställd. Toyota-Center ska alltså INTE sälja BMW. |
|
|
Var där idag, dom höll på att filma nya 3-serien när jag klampade in där! =D Ibland ska man ha tur också =) |
|
|
Ja jag läste det bara i tidningen jag med, så nå mkt mer vet jag inte än iaf. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
Familjen Burlin måste ha bra snurr på affärerna. Nyligen köptes även Toyota (Bilhallen) i Ö-vik, och nu även Lindholms Bil. De nya kapitalstarka ägarna lär kunna tillföra mycket till Lindholms. Kanske kan de få lite bättre lokaler, dagens minimalistiska bilhall är ju inte mycket att hurra över... Burlin Motor säljer en herrans massa Toyota i Umeå och borde kanske kunna få fart på BMW-försäljningen i stan? Nybilsförsäljningen har visst aldrig gått nå vidare bra för Lindholms, det har Mats t.o.m. sagt själv! Särsklit besviken var han visst på försäljningen av nya 5-serien främst touringen... Dessutom känner jag en som jobbar på BMW Sverige och har en hel del att göra med åf och deras nybilsbeställningar, och enligt honom går det sisådär med BMW-försäljningen i Umeå, som sagt. Och nu har dom ju dessutom blivit av med Mini-agenturen. //Chrille |
|
|
Perfekt med ett ägarbyte. Min M3 Länk |
|
|
Det var som f-n, brukar vara trevligt att gå in där och snacka lite om div modeller osv. Hoppas att så skall förbli :) ___ Länk Missa INTE pizzaträff i umeå den 12:e |
|
|
Jag ser bara fördelar med det här uppköpet. Men tanke på deras ekonomi och kundvänlighet. Tror nog de stannar kvar i lokalerna ett bra tag. Men nya större skulle ju inte skada. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
jo men precis dom hade väl kunnat bygga hall ist för det tält som har nu för beggade bilar mao en nybilshall å en begbilshall ___ Länk Missa INTE pizzaträff i umeå den 12:e |
|
|
Konstigt att dom inte säljer bilar ! mer ointresserade säljare får man leta efter mh |
|
|
På deras hemsida Länk står det att dom planerar att ersätta beg-tältet med en riktig hall under 2005. "Vårt företag kommer att växa under kommande åren och vi gör första ändringen på våra lokaler detta år. Golvet i bilhallen ersätts av klinkerplattor, vilket passar väl ihop med våra exklusiva bilar. Under 2005 ersätter en begagnathall med golvvärme vårt nuvarande tält. Hallen kommer att stå i direkt anknytning till nybilshallen och där ska vi få plats med ett trettiotal bilar. Planer på att bredda nybilshallen finns, vi har ritningar klara och tanken är då att ha inglasad fasad ut mot Formvägen. Framsidan görs även om med andra parkeringsplatser. Hur många kvadratmeter som vi ökar vår fastighet med är ännu inte bestämt. " Får se vad som blir av detta, men skulle inte bli förvånad om BMW flyttar in i Burlin Motors lokaler tillsammans med Lexus och Toyota om en inte alltför avlägsen framtid. I artikeln i VK den 3/3 lät det som att det skulle kunna bli lite förändringar på verksamheten iom uppköpet, på kort sikti skulle dock inte kunderna märka så mycket. //Chrille |
|
|
Frågan är ju om det som står på hemsidan nu stämmer när det blir nya ägare. Kanske lite onödigt bygga om just innan försäljning. Burlin motor har säkert en massa egna idéer om hur de vill ha det. #Man and machine the evil of a dream# |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
vetesjutton hur ni kan låta missnöjda med deras säljare? jag har precis köpt bil där, och maken till drag på säljarna har inte jag varit med om på NÅGON bilfirma. jag har dessutom träffat stockholmare som hellre åker 70 mil för att köpa nytt i Umeå än glider förbi BMW på hemmaplan. Bättre betyg än så är väl svårt att få? Nu vet jag inte vad som ligger bakom, men om dåliga erfarenheter beror på att ni inte blir attackerade i hallen: Ring och boka tid! Garanterat det bästa sättet att få odelad uppmärksamhet! Dessutom visar det att ni är seriösa. Eller kan det vara så illa att ni inte fick provköra 400.000-kronorsbilen när ni kom i er 316 från -77? :-) Mvh Johan |
|
Har inte köpt någon bil på Lindholms men besöker dom titt som tätt. =) Tycker Mats och Mattias på bilförsäljningen är supertrevliga. Aldrig nåt knussel med provkörning osv, så länge det inte är fråga om nya 7-serien eller X5:an eller nåt... Skönt med säljare som uppsakattar att man visar intresse för produkterna än om man inte avser att köpa. Och det bästa av allt är att dom inte överfaller en när man kommer in i hallen. Och man märker inget av "snobbigheten" som många andra säljare av dyrare/exklusivare bilar ofta dras med, tycker jag. T ex Bildahl (MB) och Audihuset i Umeå... //Chrille |
|
|
Iof har jag en 03 530 men du menar alltså att om jag hade haft en gammal bil så räknas man automatiskt bort som bilköpare på bmw. För 4 år sen sålde jag min bil privat och hade bestämmt mig för en ny eftersom det är 8 v leveranstid köpte jag en 82 granada som jag for runt på bilhandlarna med. Slutade med en A6 2,7 avant quttro för han sket fullständigt i vad jag körde för bil. Slantade upp 411" kontant undra hur många såna affärer dryga bmw handlare gått miste om. Var förövrigt in på lindholms i höstas var ensam i hallen så jag sökte upp en försäljare som var något av det otrevligaste man kan stöta på traskade ganska snabbt ut därifrån. Bidrar inte gärna till skitstövlars lön mh |
|
|
Tanken med tråden var absolut inte att klanke ner på Lindholms personal. Har inget att klaga på dom. Det jag menar med positivt med ägarbyte är mer att Burlin motor är ett kapitalstarkt företag. #Man and machine the evil of a dream# |
|
| Jag tycker också att Mats och Mattias är trevliga. De bilar jag har velat provköra har jag alltid fått provköra - inget snack. Efter köpet har jag också blivit väl omhändertagen. | |
|
Ska man inte få köra en bil för 400.000 kr om man har en för 20.000 kr? Då missar dom en del affärer.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.