AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
829

318iS E30 M42 Timing Case Profile Gasket

Är det någon som har några erfarenheter att dela med sig av angående M42-motorns Timing Case Profile Gasket (till att börja med så skulle jag gärna vilja ha en korrekt svensk översättning av namnet på packningnen Länk :)

Felet finns väl beskrivet här:
Länk

Är det verkligen sant att det inträffar på 95-97% av alla M42-motorer fram tills 11/93? Vad kostar ett sådant byte på en svensk BMW-verkstad?

Är det någon som vet hur man översätter Timing Case Profile Gasket till tyska (eller bara ordet "packning" är också hjälpsamt)?
jodå, felet du beskriver är allmänt känt bland m42 åkare! packningen vittrar tydligen sönder och då åker kylvätskan ut! har hänt en bekant till mig.

MVH
Johan K
IS
86
IScalle
325i -07
fyfan låter inte bra, hur märker man det då? och vad händer med bilen?

mvh calle
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Kylarvätskan rinner ut i motorns framkant. Packningen är med största sannolikhet bytt på alla bilar som rullar idag.

Mr C
Vad heter packningen på svenska då? Hur översätterman "Timing Case Profile Gasket"? Som jag har förstått det så rör det sig inte om topplockspackningen, är det "ventilkåpspackning" som avses?
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
den packningen ni pratar om sitter framför topp packningen. Problemet om den packningen är dålig så kan olja och kylvätska blandas vilket kan sluta i en spricka i toppen eller dylikt...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.