|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har några erfarenheter att dela med sig av angående M42-motorns Timing Case Profile Gasket (till att börja med så skulle jag gärna vilja ha en korrekt svensk översättning av namnet på packningnen Länk :) Felet finns väl beskrivet här: Länk Är det verkligen sant att det inträffar på 95-97% av alla M42-motorer fram tills 11/93? Vad kostar ett sådant byte på en svensk BMW-verkstad? Är det någon som vet hur man översätter Timing Case Profile Gasket till tyska (eller bara ordet "packning" är också hjälpsamt)? | |
|
jodå, felet du beskriver är allmänt känt bland m42 åkare! packningen vittrar tydligen sönder och då åker kylvätskan ut! har hänt en bekant till mig. MVH Johan K |
|
|
fyfan låter inte bra, hur märker man det då? och vad händer med bilen? mvh calle |
|
|
Kylarvätskan rinner ut i motorns framkant. Packningen är med största sannolikhet bytt på alla bilar som rullar idag. Mr C |
|
| Vad heter packningen på svenska då? Hur översätterman "Timing Case Profile Gasket"? Som jag har förstått det så rör det sig inte om topplockspackningen, är det "ventilkåpspackning" som avses? | |
|
den packningen ni pratar om sitter framför topp packningen. Problemet om den packningen är dålig så kan olja och kylvätska blandas vilket kan sluta i en spricka i toppen eller dylikt... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.