AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
85.610

Jag har köpt en "skruvad" bil (The story)

Sida 10 av 10
modano
nu är det återigen så att bilen inte är en VW eller Audi
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Otto: jag skulle inte skriva det om det vore fel.
Och jag kan läsa innantill även BMWs utbildnings program.

///MVH Hasso
Länk
Har kollat, bristen ligger inte i bilen utan iBMW´s instrument. Det klarar inte av att koda om ett instrumenthus. Det är felet. Instrumenthusen kan kodas om men inte av BMW.

Fel av mig, förlåt. Då faller ditt ansvar enligt tidigare inlägg.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Det är som Hasso säger. Det går inte att köra LKM'en "runt".
Att köra LKM'en till 9999999999 är ett sätt att dölja verklig mätarställning. (Vem som skulle våga köpa en så'n bil kan man ju undra..)

Otto: Om ljusmodulen var körd till sitt ändläge, hur kan du då veta att den "bara" gått 37' mil?

Freude am fahren
Servicepapper och en "orginalbok" medföljde denna vagn.

Sen modano, skrev jag nog att du "kan" ha ett ansvar om du inte har papper på i vilken kondition bilen var när du säjer den, jag anklar inte dig för någonting utan talar om för dig vad som gäller, jag har ju ingen aning om vad du skrivit i ditt kontrakt. SOm sagt ditt ansvar sträcker sig till den information du har när du säljer bilen, delger du denna till köpare och han sen förvanskar är det hans problem. Det kan märk väl kan bli ditt om du inte kan styrka att han blivit informerad om hur det låg till då han kan skylla på dig. Men nu har ju du gjort det rätta och har väl papper på att han vet om att bilen egentligen gått mer (exakt är ju kanske svårt att styrka) men som sagt om du nu i kontraket delgett all den info du hade om vad som hänt o inte bra skrivit miltal osäkert så är det ju inget problem. Du har ryggen fri.

(jag anklagar inte jag värnar om din framtida lycka. Ju klarare papper desto bättre för dig i händelse av framtida diskussion)
Åter , vackert.
modano
;)
gu
13
gudruns
320i Touring -02
Mercury Grand Marquis
Skoda Fabia
Jag är medveten om att det är en gammal tråd, men jag läste på lite om skruvade bilar eftersom jag köpt min första BMW.

Undrar om nuvarande ägare har kollat upp bilen, i nuläget har den gått 22 634 mil och haft 20 ägare.

Länk

20ägare i Sverige bör vara minst ytterligare en i ursprungslandet. Är det ett superfint exemplar får du kontakta transportstyrelsen för att få lista på alla svenska ägare och sedan kontakta dem. Är den ett risigt vrak spelar kanske inte det någon roll om den är skruvad? Nuvarande ägaren har haft den i två månader. Det och 20ägaren sedan 2002 är inte några goda tecken för en välvårdad bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.