|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
haha Visste inte att det fanns ett bilmärke i Kina som hette BYD men de har härmat BMW rejält! Kolla bara på loggan... Länk Motsvarighet till E65 Länk Amerikansk Fotboll - Runningback och spelar för Göteborg Giants | |
Njuren |
Dubbel-LOL på den BMW - i nöd och lust? |
|
Länk Länk Ännu mer bilder på deras "E65" Amerikansk Fotboll - Runningback och spelar för Göteborg Giants |
|
|
såg en annan modell: 3 stroke 4 cylinder In-line water cooled overhead camshaft Hur fan arbetar en tretaktare? ___ Mvh Patrik N. |
|
| Det är ju ruggiga motorer de har också, 0.8 liter och drygt 40 hk vid 5500..., där får man nog se upp vid rödljusen ;-) | |
|
En hel del drag från bmw :( Tror ni Liskokare e tillval??? Z-POWER! |
|
| ja tycker átt det bara var lysena som var lika e65:an | |
| Fattigmans-E65:a! | |
|
Kinas bilmarknad är häftig! Det finns en otrolig mängd bilmärken som i princip bara säljs inrikes(tror de totalt har ca 200 märken...). Vad sägs tex om en helt ny Audi 100, under namnet Phoenix?:) Tydligen köpte de hela produktionslinan från audi och pressar vidare:-) Vänta bara, snart kan ni säkert köpa en fabriksny E34 därifrån med:P |
|
| Mmmm...Fabriksny e34 ;D | |
| Instämmer med förgåande talare lyserna liknar men inte mkt mer ! Undrar hur många märken man inte känner till.. | |
|
skandal de borde stämmas, men de kan ju försöka hur de vill, de kommer aldrig, aldrig, aldrig någonsin att lyckas komma upp i sådan position att de kan mäta sig med BMW, finns det något värre än en falsk rolex-klocka frågar jag mig? Till alla riskokarländer lär er skapa ett eget unikt märke och sluta ta kort på allting och kopiera så ska det nog bli bra!!! |
|
| Nån som har bilder på den där phoenix audi 100 ? Skulle va kul o se :) | |
Len |
Kineserna är kul....och när dom kopierat klart och masstillverkat klart så blir vår himmel disig. Persson eventuella globala miljömål går helt åt pipan. Fast då får han förstås en förevändning att höja bensinskatten med någon tia. Plus moms, förstås. L |
|
Sambon kom precis hem ifrån Korea där han reagerade över alla "Mercedes" som rullade omkring. Nya fina, men med gamla karossen. Tills han tittade närmare och såg ett helt annat märke på grillen. Koreanerna gjorde samma som kineserna och köpte hela linan, men på villkor att dom inte skulle säljas i Europa. Vilket dom tydligen gör ändå nu. Det fanns många Audi och Cadillac look-a-likes. Dom kunde se ut som Audi bak och Cadillac fram. Fanns också en Rover 75 look-a-like. "Bilar som inte driver bak är trasiga!" |
|
|
Jag kom själv hem från Kina härromdan Och jag såg en massa små Mercedes Kombi bilar som i själva verket va något helt annat :P Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
|
Kinesiska staten köper in produktionslinor och formverktyg samt licenser på utgångna bilmodeller och fortsätter producera dessa i Kina, för hemmamarknaden, detta med originaltillverkarens goda minne. Ofta är det så att Originaltillverkaren vill att de märker dem med annat märke så de inte förväxlas med originalet. Volkswagen är störst på detta, i shanghaiområdet är VW santana den absolut vanligaste bilen, säkert över 60% av marknaden, och i Shenzen(gränsar till Hongkong, fast på "kinesiska" sidan där är Jetta lika överrepresenterat. Har även hört att Polo börjar komma starkt. /Christofer |
|
|
Hubbe325: Precis VW Santana såg jag överallt som taxibilar Det var nemligen i Shenzhen ja var i en liten sväng Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
| Ingen som har bilder eller länkar till hemsidor så man kan se mer om dessa nygamlingar? | |
|
Ska se om jag inte kan "sno" några från sambon och lägga upp. "Bilar som inte driver bak är trasiga!" |
|
|
Nyss hemkommen från Peking. Bilparken var nyare där än i Sverige. Inte en bil äldre än 3-5 år. Explosionsartad utveckling. Tydligen så kör väl "varannan" kines snart Audi i städerna. Massor av Audi 100 med limo-liknande styling (helsvarta, tonande rutor mm). Även många A6. Finns Nissan Teana i Sverige (grymt snygg)? Såg även ny Nissan Bluebird GTA (helt ok). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.