AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.331

Antispinn på E34

Har suttit och letat runt på forumet men inte funnit svar på en fråga. Finns E34 modellen med antispinn och antisladd?
Antisladd, dvs DSC på bmw språk fanns inte till E34, ASC däremot har funnits sen 80-talet. Den mer effektiva ASC+T varianten som dessutom bromsar det hjul som spinner så kraften fördelas till det hjul med bäst fäste har funnits sen 93 om jag inte minns fel.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Jag tackar för det svaret.Har inte satt mig in i alla förkortningar men nu blev jag iallafall lite klokare.Tackar
Visa användare
128
de1ta
320d F31 -13
X3 3.0sd -07
Vet någon detta säkert? Jag har sätt flera annonser med e34:a där de står både antispinn och antisladd, oftast av 1996 årsmodell.
ASC+T är väl just antisladd + antispinn? DSC tror jag är en förbättrad version bara.

Mvh Johan
Visa användare
72
mdv
523i Touring -07
Jag har iaf antispinn på min, men minns inte vilken förkortning det är. Dock är den ganska skön, tillåter en del hjulspinn innan den ingriper och när den väl gör det är den inte alls lika dramatisk som den var på min E39.
ASC+T är inte antisladd. ASC+T kan reglera spinnade hjul med motorstyrningen alternativt bromsarna men inte pro-aktivt förhindra att bilen sladdar om tendenser finns.

DSC är antisladd och kan även med hjälp av gyro och information om rattutslag och gas förhindra en begynnande sladd. DSC kan individuellt bromsa alla hjulen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.