AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.283

Funderar på att sälja 540:n

Ve
121
VeeEight
318im cabbe -93 E30
den sissta E30:an
530i -94 V8 i molekyler
328i -98 åxå i molekyler
318is -89 åxå i molekyler
530ia -03 Touring
Nu så har ekonomin krypit allt längre ner i malpåsen och räkningarna blivit allt saftigare så då tänkte jag att man ev skulle ta och göra det man absolut inte vill göra!!! Sälja pärlan..... =(

men med tanke på att detta skulle reda ut min livssituation så tänker jag nu höra mig för vad man kan tänkas få pärlan...

Bilen är följande:

Bil: 540i -93:a 24000mil.

Lack: lazurblå metallic, bilen har precis varit på rekond med lackförsegling och lacken är verkligen super, dock så finns det en handfull med små bulor och lacken har även en rostprick på ena bakskärmen efter en lackskada.

Inredning: Grå tyginredning med sportstolar. EJ elstolar

Motor: ja vad säger man V8:an spinner som en katt och ofta så ryter den till. den går kanon.

Låda: Automat, växellådan va paj när jag köpte den så jag renoverade den ca 1000mil sedan. 5+1 växlar underbar låda...

Utrustning: ja det är ju en 540 så det är ju allt godis man behöver och lite till.

Status: Nybesiktigad och nyskattad

så långt är den ju orginal. Och om man tittar på annonser på liknande så ligger ju priset mellan 35 och 65 tusen. Doch är det inte slut ännu:

Skuff är rikligt modifierad med en utställningsbyggd baslåda innehållandes 2st Kicker "nya" Solobaric L7 12:or (fyrkantiga ca 4500:- st) Plexi, neon och krom, drivkällan är ett Ground Z steg som med lätthet piskar på basarna. även detta bakom lite plexi och neonbelyst. Hela installationen är superb. till detta är det ju givetvis annat lullul med typ kondingar å smått å gott.
Drivenheten är JVC: värsting. en totalkostnad på stereo bygget är ca 50 - 60 tusen. Dock har ju Värdet av detta halverats så fort
man kopplat på stömmen så det räknar jag givetvis med.

Fälgar: Har Nyinskaffade 18" Kromfälgar med 245/40zr18 oanvända inköpspris ca 30k. passar oerhört bra på bilen.

Ja det är väll i stort det hela, självklart har man ju missat nånting men ett cirka värde av allt skulle vara bra att veta.

Vad kan bilen vara värd förslag behövs...
Tack på förhand /// Jon

Kompressor är livet!!
Tyvärr får du nog inte mycket över 50 tkr även fast du inkluderar dina fina fälgar.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ta ur ljudanläggningen och sätt på normala fälgar. Bilens värde skulle enbart sjunka marginellt om en s alls. Sälj prylarna vid sidan om och få tillbaks lite pengar på dom. Bilen kanske du kan få ca 45000:- för när allt är prutat förhandlat och färdigt. Som vanligt drar avsaknaden av schiiiin ner antalet benägna köpare.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Länk <<- Tippar på att det är din bil Jon? 85k var lite saftigt tror jag... Visst är det häftigt med stereo å dunka dunka (okej, välljud är väl kanske rätt ord när man lagt ner så mycket pengar på stereo?) Men personligen så sjunker värdet på bilen då jag inte kan utnyttja bagaget till fullo.

~50k är nog mera rätt pris

// Erik

----
No real power -just KCR :)
Jag säger som E38B12. Det är ju bilen man vill köpa, och det är den man är beredd att betala för - inte dina personliga tillbehör såsom kromfälgar och dylikt.

Om jag är ute efter att köpa bil är det ju inte säkert att jag vill betala +20kkr för att få ett paketpris på din bil tillsammans med, låt oss säga, en guldpläterad stavmixer.

Det bästa är nog att sälja bilen och prylarna separat.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
li
1.959
liste
535i -89
Annonsen har två bilder - en på en fälg och en på bagageutrymmet. Som "alla" redan sagt så är det BILEN folk köper, inte tillbehören (sälj dom vid sidan av). Det står dessutom bara två ord om bilen - "Fullutrustad" och "Sport inredning". Bilen saknar åtminstone läder och elstolar, så "fullutrustad" är den då rakt inte.

Oavsett om du betalat 100.000 för ljudet och hjulen så kan du inte räkna med att det finns många som är sugna på att betala mer än hälften av ditt annonspris. 85.000 får du aldrig, tyvärr.

Börja med att ta bilder på BILEN och skriv mer om den i annonsen. T ex att du har renoverat automatlådan. Och sälj som sagt ljud och hjul vid sidan av - du kan säkert få 20-25.000.
li
1.959
liste
535i -89
Vänta nu här... Enligt annonsen skulle du ha 85.000 för bilen och 40.000 för fälgarna, alltså totalt 125.000?? Det är ju naturligtvis HELT otänkbart på alla sätt och vis.
Hehe tänkte precis samma sak liste..
Du får nog inte 85 även om du skickar med ljudet och fälgarna.

Mvh Per
Får du bra respons på den prisnivå du lagt dig på nu kanske priset kan hamna runt vad du begärt. Spontant känns dock förväntningarna om pris 3-4 år gamla (om inte ännu äldre). 24000mil och 85KSEK utan SCHiin....

/Simon
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
85.000 kr får man väl nästan en E39 540i för.
Jag skulle inte ge 50.000 kr för en -93:a utan skinn, snarare mellan 35-40.000 kr.
Bilar ombyggda med stora stereoanläggningar vill en orginal-älskare som jag inte ha till något pris, så det är för min del ett stort minus.

BMW CS #5139
Jag håller med JL, dvs. jag skulle inte vara spekulant överhuvudtaget på grund av ljudanläggningen. Anta att fler än vi resonerar så, då kommer kundkretsen vara betydligt mindre än för en bil utan extraljud. Samma sak med fälgarna.

Alltså gäller det att hitta en köpare som är ute efter en häftig ljudanläggning eller i bästa fall en häftig ljudanläggning OCH en BMW 540.

Mvh Johan
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Prova att sälj den i Bilsport med bra bilder, så kan du kanske få ett pris i närheten av 80.000.- Fälgarna kändes inte riktigt som de passade på en BMW, men det är ju olika med smaken.

Mr C
li
1.959
liste
535i -89
För att få ens i närheten 80.000 ska bilen vara rakt igenom perfekt på alla sätt och vis och man ska dessutom lyckas hitta någon som vill betala 30-40.000 extra för en ljudanläggning. Det blir INTE lätt. 125.000 med fälgarna kommer som sagt ALDRIG att hända.
VeeEight,

hur är responsen, kanske har de inklusive mig fel att priset är för högt?

/Simon
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
du vill ha 40k extra för fälgarna men skriver här i tråden att de kostade c:a 30k, normalt sett så stiger inte tilläggsutrustning i pris...
Du är tyvärr ute och cyklar helt och hållet, jag säger som övriga att jag skulle bli förvånad om du ens får ut 85 med alla tillbehör.

/Christofer
eeeh....vem köper & betalar ens 30-40 papp för fälgar???
herregud.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.