|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har tankar i att köpa en B3 3,0 eller 3,2 -år 95->-97. Är det någon som kan ge bra info om dom bilarna. Svårt att hitta bra info på nätet. T.ex bromsklossbyte=pris?? hållbarhet m.m allt ni kan vrida ur idé-svampen | |
|
Hmm, har egentligen inte så mycket att tillföra men kolla Länk Där har du iaf en massa fakta! /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
| Jo jag har kollat mycket där men jag behöver få lite info från dom som äger en alpina så dom kan berätta lite med egna ord. Har du kanske koll på dom mindre motorerna oxo. hur dom är i hållbarhet om man jämnför mot m3 och vad man ska tänka på speciellt om man ska kolla upp en alpina? | |
|
Är ganska nybliven ägare till en B3 -94. Det enda jag kan säga är att jag är mkt nöjd. Har tyvärr inte hunnit köra den speciellt mycket eftersom den nu är avställd... |
|
| Du får gärna berätta lite om den och pris och villka papper man ska kolla upp med och gärna lite bilder om du har. skulle vara jätte shyrre. | |
|
Ok, jag ska göra vad jag kan. Lånar hem kamera idag, så kan jag maila bilderna samt info ang. bilen till dig |
|
|
Hej Paddy Jag har helt nyligen köpt mig en ALPINA B3 3.2 Switch-Tronic Touring -97. Jag och Sambon är helnöjda. Detta är precis den bilen vi ville ha. Bilen har inga stripes inget ALPINA eller B3 märke, alpinablaumetallic, och nu när vinterdäcken sitter på, ser den mycket neutral ut. Jag var först något skeptisk till Switch-Tronic växellådan men ändrade uppfattning efter första provturen. Växlingen sker SNABBT. Fråga till alla : Vilka fördelar nackdelar har BMW:s SMG låda jämfört med ALPINA:s SWITCHTRONIC? MVH Uffe K |
|
| Tack uffe men var köpte du den? firma som tog in den eller självimport?? nyfiken? Något du kan rekomendera? | |
|
Hej Paddy Jag funderde ett tag på självimport men bristen på tid gjorde att jag anlitade Jarls Bilservice i Helsingborg. Som jag varmt kan rekomendera. Länk MVH Uffe K |
|
|
Hejsan igen Padde. Som sagt, jag lovade att skicka lite bilder men jag har lite strul med datorn. Jag lovar att göra mitt bästa så att du kan få dem i morgon. // Johan |
|
|
Hejsan padde. Lite sent men jag gjorde så gott jag kunde. Bilderna är inte av superkvalitet men de ger ändå en ganska bra upplysning om hur bilen ser ut. Bilderna hittar du på: Länk |
|
|
Bissmark? Kunde inte låta bli att titta på korten.. Du har tagit helt rätt foton, lagt det mesta krutet på motorn :-) (De största bilderna) Men du? Saknar du inte en Alpina spoiler i fram? Alpinafälgarna? (Läste din txt fil också, du har rätt :) 17" 235, 265 är ju standard) Är det ett PDC system man ser i bakändan? Jaja, ett hett tips är att ta ut din bil, gärna en kallare dag i snön och ta kort.. Det är alltid svårt att ta kort inomhus, i så fall behöver du extern belysning runtomkring... Men det var riktigt kul att se bilder på den! Man känner igen sig på många ställen :o) Hah! Vi har t.o.m. samma stereo ju för tusan! :) /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
| Tack så mycket bissmark. Gillade skarpt bilderna och man blir så glad när man ser alpinamärket i motorutrymmet. hehe. Mycket man ska tänka på men en alpina ska det bli. Känns så trist när man har spottat en fin b3 i hamburg på mobile. Man kan ju alltid hoppas att den är kvar när man själv ska köpa. blir lite senare i år. Då ska man lätt vara med på träffarna. | |
|
Bissmark. Hur tog du hem din då eller var köptes den. är inte så duktig på själva innhandlandet av en alpina. villka papper är viktiga som ska finnas med. tänker typ speciella alpina papper och så?? |
|
|
DARKLIGHT: Jo, visst har du rätt, Alpina-spoilern saknas och fälgarna är inte heller rätt. Köpte den i befintligt skick, så det är mycket möjligt att förra ägare har lyckats sabba spoilern och inte haft råd att handla rätta prylar. Fälgarna vet jag däremot ingenting om. Om det är ett PDC-system har jag heller ingen aning om. Vad beträffar fina bilder i snön... *asg* Här i södern får vi frysa regnvatten om vi vill ha något som liknar snö... Kul att du gillade bilderna...trots allt, bra stereoval =0) PADDY: Nej, jag har inte hämtat den själv. Den hade varit i Svea rike i ca 3 år när jag köpte den. Däremot har jag en polare (seriös sådan) som håller på med både mc- och bilimport. Han handlar från Berlin-området... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.