|
|
|
|---|---|
|
om man sätter på supersprint kattersättare på M roadstern kommer ljudet att öka så mycket att det blir jobbigt eller bara en lite mer sportig ton? någon som vet? eller finns det andra förslag | |
|
Inbillar mig att sportkatten inte ökar ljudet så dramatiskt, det finns trots allt två dämpare till på vägen.. Däremot så tror jag inte att det är lagligt.. Den kattersättaren är avsedd för bana /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
aa de stämmer nog!! de kanske är som att slänga pengar i sjön!! eller va tycker du!! |
|
|
Kattersättaren är inte laglig, dvs. ni får byta inför varje besiktning ;) MVH / Jacob |
|
|
Kattersättaren är inte laglig, dvs. ni får byta inför varje besiktning ;) MVH / Jacob |
|
|
Definitivt inte något jag skulle göra. 2,8hk extra enligt Supersprint. Byt slutdämparna (ger 10,8hk enligt dem!?) och eventuellt grenröret, vad det nu kan ge. Skall Du göra om bilen till en ren banbil så visst, byt katten men annars.. nope!! /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
...annars kan man ju alltid skaffa racekattar.... ;) MVH / Jacob |
|
|
Är inte det precis vad Supersprints grejer är?? Eller är jag vilse i pannkakan igen.. /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Racekattar och kattersättare är inte samma sak, kattersättare är bara raka rör istället för motstånd. Ger lite mullrigare gång, plus att den går något bättre. Iaf på M3, lär ju inte vara olikt för z3? Mvh Per |
|
|
Oki! Man kan ju undra varför det är en "bula" på katersättaren från Supersprint? Länk De kanske har stoppat in en dämpare istället eller är det ett tappert försök att lura besiktningsgubbar?! /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
det är nog bara för att sänka ljudnivån något antagligen!!! många säger oxå att man får någon enstaka häst vid höga varv men man tappar bottenvrid så det är inget man vill tappa direkt!!! |
|
|
Jag skulle gissa på att bara är för att lura flygande besiktningar kanske? Alltså bara kosmetiskt. Det är vad jag tror iaf. Läste om att de bänkade 30nm mer i M3 3.0 med kattersättaren. Ganska oki! Mvh Per |
|
| P3r : men då måste det vara en rätt gammal M3. När katten kom som krav så var det normalt prestationsförsämring. men sedan dess har tekniken utvecklats och det är idag väldigt effektiva konstruktioner vi har på våra bilar. Dock på en M3 E30 eller tidiga M3 E36 kan jag tänka mig att det handlar om många hästar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.