AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.185

Glädjande skrot med eftertanke mitt i vintern.

I somras var jag och Anna (Little Goodess) på ett märkligt ställe i Småländska skogarna.

Tanken var att det skulle bli ett vinterreportage men jag har varken hunnit eller orkat så jag lägger upp bilderna här istället.
Länk Håll till godo i vinterrusket.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det infinner sig en märklig känsla när man går omkring bland de gamla bilarna...

För er som inte varit där, rekommenderas ett besök till sommaren. Här ligger den: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Helt rätt Erik, märklig känsla är ordet. Närmast kan man likna det med att gå på en kyrkogård en dag när det är begravning men ändå inte.

Kul att få se bilderna igen Micke! Det var en trevlig dag tillsammans med dig och busbarnen.

Jag var bara tvungen att ta med Micke dit och visa det. Det är ett sådant där ställe jag återvänder till igen och igen för att fotografera vid olika tidpunkter.
Samt att det är ett sådant ställe man antingen älskar och fascineras av eller hatar och inte förstår idén med.
Men om ni vill dit, stanna vid Södrings Foto i Tingsryd så ska jag förklara vägen!

"Bilar som inte driver bak är trasiga!"
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Rackarns trevliga bilder! :) Tog mig en timme att kolla igenom alla, hehe. Undrar om det kommer finnas sådana ställen om sisådär 30 år med rostiga vrak av E39 och E46 ställda lite varstans i skogen...?

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Är det skroten vid vägen mellan Ryd och Lönsboda? Har varit där och tittat som hastigast för några år sedan, tyvärr var mitt ressällskap måttligt intresserat så det blev bara en snabbvisit. Hann dock konstatera att det är ett formidabelt kulturminne - dagens 'återvinningsbara' bilar lär knappast bevaras till eftervärlden på det sättet.....

/// Gunnar E.
Du har helt rätt Gunnare. Mickes Martina var inte heller så värst intresserad. Men hon hade bra tålamod den dagen. *S*

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Är inte den där skroten kulturminnesmärkt?

Min: Länk
Nope! Tror beslutet är att den ska få vara tills den är försvunnen. Man ska inte göra ngt för att bevara den

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
he he, det fanns ett o ett annat renoveringsobjekt där.. Skulle vara kul o åka dit o titta någon gång.
Det är helt klart värt ett besök, man kan gå där och kika hur länge som helst.

Tänk att dom där bilarna rullade ut från en fabrik för måååånga årsen, blanka och fina, "Top of the line".
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Åk dit!

Det är en fantastisk plats, dels för all motorhistoria som finns samlad där, dels för att atmosfären är nästan magisk. Jag kom dit av en slump i somras och gick runt i över en timme. Det är stilla, ungefär som en kyrkogård, samtidigt som bilarna har så mycket historia att berätta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.