|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Har försökt maila dem min inget svar... gissar att det hade varit en annan sak ifall man bott i USA. Men i Sverige får man klara sig själv så gott det går. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Läste om er i blaskan, kul att se. Hade hemadressen varit USA, hade det säkert inte varit några bekymmer med spons. Såg nåt TV-program typ Oprah då en familj i liknande sits som din fick spons på ALLT. Blöjor, van, vagnar, kläder, rubbet. Hur går bil-letarjakten annars då? |
|
|
Lite länkar: Länk NSD Länk Länk TV4 lokalnyheter morgonsändning. Finns ingen näringsidkare på detta forum som vill sponsa lite? Tror jag har hittat den folkabuss jag vill ha... och kanske en 518 med! ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
OT. Magnus det var väldigt ovanliga namn ni hade på era döttrar, är det "gamla" svenska namn? Det beräknade födelse datumet är några dagar förre det datum som va har, fast vi väntar ett barn bara, tror jag! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Grattis Abbe! Vi fick reda på antalet på första rutinultraljudet. Har ni varit på det så vet ni antalet, de missar sällan att räkna. Embla är fornnordiskt och Minou persiskt. Mörtling är ett gammalt skånskt släktnamn som togs av min far på 60-talet. Väntar nu på svar från banker mm innan man kan gå vidare med bilaffärerna. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Vi har varit på en första kontroll och barnmorskan kunde inte så ordenligt, hon avslutade med det är bara ett barn, tror jag! Vi ska på kontroll på fredag så vi får se! Minou kände jag igen då jag är Iranier. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Grattis och lycka till! Som så många andra förordar jag Folkabuss T4, helst -01 eller nyare, kvaliteten blir bara bättre med årsmodellerna. Långa varianten, annars blir det inget bagageutrymme att tala om, men helst ska det vara med tvådelad bakdörr. Den enkla är ett as att öppna och stänga. Bensin eller diesel beror alldeles på hur mycket ni ska köra, men 102 hk TDi räcker till gott och väl. Syncro ska helst undvikas, den lägre utväxlingen främjar varken förbrukning eller ljudkomfort. Dessutom går den framhjulsdrivna mycket stadigt på vinterväg, trots avsaknad av antispinn. T5:an ska än så länge undvikas trots en modernare konstruktion, kvaliteten är urusel... (Den vi har på taxifirman har det mesta gått sönder på sedan inköpet för ca ett år sedan) Men om några år kanske VW har trimmat in produktionen på den också så att den kan mäta sig med de sista årgångarna av T4:an kvalitetsmässigt. Då kan det vara läge att byta upp sig till en sådan? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Pizzerian i grannkåken heter Embla, gör dessutom attans goda kebabrullar. Ett ärofyllt namn att bära :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Glömde en sak, isolerrutor (dubbelglas) gör visserligen bilen tyngre, men är ett trevligt tillbehör, varmt på vintern, svalt på sommaren. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Ni såg väl bussrejset i kvällens Motorjournalen... :-))) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Magnus M, du har inte funderat på att maila dr Phil, Oprah etc om er stits är ju definitivt exotiskt för dem iallafall. Bara en liten tanke... /Simon |
|
|
Tänka kan man ju alltid men man får väl dra en gräns någonstans för hur mycket media som man anser är acceptabelt. Det tar tid som man inte alltid har. Bussrejset rulade ju! Min fru sa: -Du kanske inte ska se det här. Skall ju hämta en Caravelle på måndag. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Magnus, jag sparade artikeln ur Expressen, fast där hette du Martin ibland... ;-)) Synd att inte BMW kommit längre med sitt 'flexibla bilkoncept'... Länk ... då hade du kanske kunnat vara märkestrogen! Åkte för ett tag sen från Östersund till Åre i Caravelle T5:an som Sörpan kör ibland - den var j-igt stor, vi åkte 6 pers (+chauffören) utan att det kändes trångt. Däremot kändes den väldigt naken och 'bruksig' invändigt - det är långt ifrån lika ombonat som i en personbil! Troligen är en Caravelle Diesel ett väldigt rationellt och förståndigt alternativ, men känslomässigt... nja... Limo-iden var lite på skoj, men jag tror allvarligt talat att någon av de amerikanska 'storbilarna' (Suburban, Tahoe eller nån liknande Ford eller Dodge) är betydligt trevligare att umgås med. Finns ju rena Vans också om det inte räcker med 'höghuskombi'. Eller, hemska tanke, en M-B V-klasse (V220Cdi/V280) som ju är minst lika rymliga som Caravellen. Hur som helst, lycka till med letandet både efter trillingvagn, BMW och 'storbil'! /// Gunnar E. |
|
|
Så var man utan BMW då... Blå folkvagnsbuss på ingående som redan fått smeknamnet "det stora blå" av Krister Andersson (CS Nord) som varit och kikat på den åt mig. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
I morse kom familjen ut för att åka till dagis/jobb. Har lånat en gammal Audi Avant -87 för nödvändiga transporter av en jobbarkompis. Embla 3 år säger då. -Vad konstig bil pappa!? Jag säger då att vi lånat den... -Är våran bil trasig? säger Embla då. -Nä den skall faster ha nu (syrran köpte den). -Jaha.. suck.. säger hon då och går motvilligt med på att sitta i den. När vi väl kommit in i bilen så säger hon. -Men pappa... det här är ju inte en BMW. Vad säger man... man börjar ju nästan att gråta...? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Ha ha du längtar väl tills BMW släpper ut sin MPV på marknaden, fast den lär väl inte heller räcka till för dina behov. | |
|
"-Men pappa... det här är ju inte en BMW." ...visst börjar man gråta - men det är glädjetårar! (Embla har lärt sig väl av sin far =)) Mvh |
|
|
Försår precis hur det känns, har en treårig dotter som alltid när vi ska åka nånstans påminner om att:Pappa, vi tar väl BMW:n idag va? Eller den andra BMW:n? Inte den andra bilen? (V70) Eller: Hämtar du mig på dagis idag pappa? Har du BMW:n då? Förståndiga barn! Klockrent när kommentarerna haglar: Pappa! kör jättefort! och liknande. |
|
|
Magnus M: Grattis! Kul att våra barn förstår sig på bilar:) Min snart femåriga dotter frågade dagisfröken om hon (dagisfröken) visste vad avusblå är för något färg!!!! P.S. Ska inte ge mig in på busstopicen, eftersom allt har redan sagts av Stephan och Co. Lycka till. Micke K. Länk |
|
| Hahahaha... den var ruskigt bra med dagisfröken och avusblå! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.