|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Tänkte kolla om ni har lite tips, har en 525 a 12v men har några M5 delar som jag skulle vilja lägga på bilen. Det är bromsar, bakaxel och krägningshämnare samt M5 ans avgassystem. Passar dom rakt av? jag vet att avgassystemet inte gör det men det går väl o modifiera (hur?) ... sen skulle det vara kul med lite mer effekt? tips där. Vore kul o få både väghållning och lite mer effekt (inge turbo). | |
|
Dom som vet säger 1000kr/hk. Det enklaste du kan göra är att byta kam och grenrör vilket ger, kanske, 10 extra hästar. och priser hamnar nog på 10kkr. Det finns många som trimmat sina m20-motorer så det finns nog en del tipps att hämta om du söker lite på forumet. Ang avgassystemet så vore det roligaste alternativet att köpa ett extraktorgrenrör till m20 och modifiera det så det passar m5-systemet. Tycker jag iaf =) |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Vore det inte bättre om du köpte dig en BMW M5 E34 så får du allat som du behöver? Sälj 525.an och M5 prylarna, lägg till lite slantar så har du en bra bil, istället för en ombyggd. mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Har en trimkam på redan, men det där med extraktorgrenröret verkar intressant och tackar för tipset! Har någon en länk vart man kan köpa sånt ifrån? E det nån speciell man ska köpa för att det ska passa M5 systemet? Har funderat på o sälja bilen och delarna o köpa en M5 a men min 525 a är i så jävla bra skick och jag tror inte jag får ut så mycket för den som jag har lagt ner, sen ska jag lägga till en massa pengar för att hitta en M5 a som e i kanonskick. Blir väl en nyare M5 a sen när man sparat lite pengar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.