AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.961

Nån som vet vad detta är för fälg märke?

Har ju planer på att köpa nya fälgar till våren och jag har väl varit inställd på breyton magic men så fick jag syn på dessa...
nån som vet vad det är för märke??
Länk
Tror stylabilen har dom, om jag säger Hartge,, är jag helt ute och bikear då??

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ser ut som Rh fälgar. Inte helt billiga men inte heller jättedyra och klart snygga. Jag kollade tidigare på deras fälgar i den designen och har för mig att de kostade ca €650 styck. Kolla deras hemsa på Länk

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Caspar har rätt som vanligt =o)
RH har gjort en tråkig kopia på Hartge fälgen skillnaden är att det sitter 2 skruvar mella varje eker på orginalet medans RH har lyckats klämma dit 3st. Som vanligt gäller regeln "less is more"
Länk

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag undrar om det verkligen är så. RH har en fälg som har en väldigt snarlik fälg med bara 2 skruvar.. Jag vet inte om jag tror på att Hartge är orginalet.. RH-Alurad är en stor tillverkare och jag kan tänka mig att Hartge fälgarna är OEM därifrån..

Fast det finns som sagt bara en SNYGG fälg, som jag fortfarande vill ha!! Har visat bilden många ggr förut, men det skadar inte att göra det igen. Länk

Handgjord efter beställda mått!! 35K landar en uppsättning FETA 19" på.. :-)

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
An
779
Anders Olsson
Går man in på RHsidan & kollar på deras fälgdesign så kan det ju faktiskt vara som så att Porsche, Mercedes, AC Snitzer, Hartge, BBS mm har varit så fräcka att de alla har snott designen från stackars RH eller sä är det tvärtom =o)

Z MMM Coupe
Jag var ute och bikea!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Anders: Ok, jag ger mig!! Btw: Vem tillverkar Porsches, MB's, AC Schnitzers och Hartges fälgar?? Tror knappast att de har egen tillverkning.. BBS undantaget.

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Många av BMW:s fälgar tillverkas av BBS, samma gäller för Porsche. Hartges fälgar tillverkas av OZ som också gör en del fälgar åt Mercedes. AC-Schnitzer vet jag tyvärr inte. BBS tillverkar flera fälgar åt Volvo, Audi och Volkswagen också.

Mvh Henrik
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

BTW RH började sin karriär med att plagiera en massa olika märkes-fälgar och har med tiden börjat utveckla egna modeller samt ryckt upp sig ordentligt kvalitetsmässigt. För 10 år sedan var inte RH något som man kopplade samman med kvalitet direkt. Men med kvalitetsförbättringar och lanserandet av ZW3 och Phönix för några år sedan så blev de snabbt mycket populära och på den vägen är det.

Mvh Henrik
men är det inte Hamman fälg? kolla på centerkåpan. är inte det Hamann logga (Pegasus) ? Allt annat på bilen är ju Hamann (gälar, winglets, front)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Håller med Z3c4ever! Tycker mig också se loggan på hästen i centrumkåpan.

ArctisZ3
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Tror inte det är Hamann.
Kollar man på Hamanns häst så har denna benen bakom sig som om den sprintar :)
Syns rätt bra här: Länk

Hästen i länken i fråga verkar ha benen precis under sig...Kan det vara en kopia kanske?
Jag kan ha fel...tyckte bara att Hamann hästen i fråga inte var så lyckad..
An
779
Anders Olsson
z3c 4 ever: jag såg en liten kille med en BMX med ett Ferrari klistermärke på, tänkte inte ens tanken attt Ferrari tillverkade BMX. Ska försöka vara lite mer open minded i fortsättningen ;)

Z MMM Coupe
An
779
Anders Olsson
Caspar: Tycker nog att Hamanns 11x 19 med 305/25 är det snyggaste man kan ha på en M..
Länk

Z MMM Coupe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.