|
|
|
|---|---|
|
Frågan som rubriken...passar svenska regskyltar i befintlig tysk hållare? Tack | |
|
Har sett svenska EU-skyltar i tyska hållare. Dock kanske inte alla tyska hållare har samma mått? Svenska skylthållare kostar 70 kronor och det ska väl inte vara några problem för BMW att sälja sådana till dig? Det är ju ruggigt muggigt med tyska hållare. Inget fel med importbilar men man behöver ju inte skylta med det i onödan ;-) |
|
|
Sant...men det står inget på dom, så det spelar ju ingen roll vilket land dom kommer ifrån. Varför ska man inte skylta med att man kör import? har jag aldrig förstått riktigt... |
|
| Mosse, ja de nya svenska EU skyltarna har samma mått som din tyska skylthållre, du måste dock säga till vid regbesiktningen att du vill ha EU skyltar. | |
| OKi, tack! | |
|
Passade exportskylten i hållaren utan några problem så passar svenska EU skylten utan problem MvH Bmw 4-ever |
|
| Hade inga exportskyltar då bilen åkte transport hela vägen hem... :) | |
|
Jag kör hellre med importskylthållare än Svenska! Det är finare att ha tex. "Autohaus BMW Düsseldorf", än tex. "Sven´s bilaffär i Mölle"! BMW är Tysk, och skall ha Tyska hållare... ;-) tycker iaf. jag! Jag låter även D-märket sitta kvar, och finns inget, så köper jag ett o sätter dit :-) /Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
nja det där med D att den ska sitta kvar eller att man sätter ditt tycker jag i mina ögon ser lite konstigt ut men vad det gäller skylthållare så håller jag med.Inte helt fel med tysk text på hållaren. MvH Bmw 4-ever |
|
| Jag hatar skylthållare där det står något firmanamn oavset om det är svenskt eller tyskt. Det är så fult med dekaler, S-märken och annat trams. | |
|
M femman, håller med dig till 100%. Dessutom är det ju faktiskt hyfsat olagligt att åka runt med ett D-märke på en svenskreggad bil. Dessa märken är ju inte till för att visa vilka länder bilen besökt utan för att visa i vilket land bilen är registrerad. För tonårsabstinens på klistermärken hänvisas till "Ölands Djurpark", "Jag kör också en avgasrenad Volvo -76", "Skratta Svensson, din dotter kan ligga i baksätet" och andra sunkiga 70-talsfraser... ;-) |
|
|
Jag håller med om att det ser bättre ut med Tysk text än Svensk, men det är snyggast ut skylthållare, själv kan jag inte ha någon lång skylthållare, den får helt enkelt inte plats;), Utan kör med dubbeltejpad skylt direkt på bilen, det enda som jag accepterar i textväg på min bruksbil är 520i på bagageluckan, förutom det är det rensat, struntar även i S-märke utomlands. Min favorit bumperstickers är, My other car is my feet och pengar är bara papper. Mvh Stephan |
|
|
Det måste väl ändå vara finare med "BMW Group Stockholm" eller "Henry Melins bil" än "Gebrauchte autos Innsbruck" :-) Nu har jag ingen skylthållare men fick jag välja så hade jag nog gått på en svensk skylt. Däremot om jag USA-importat bilen så hade gärna USA-hållarna fått sitta kvar, med dubbelvikt svensk skylt ;-) Jaja, ska inte driva min fåniga linje nåt mer. Folk får ha vilka skylthållare de vill.... |
|
| Vet ni va! det är en tysk hållare, men INGEN text, bra va! | |
|
Haha =) Huvudsaken hållaren sitter på en trevlig bil och det verkar den ju göra om man ser på din bilförteckning! Ha de |
|
|
själv har man ju en "bmwpower" hållare till skylten! Bak på min bil står de "Din dröm, Min vardag" |
|
|
Jag har svensk EU-skylt på 540'n... extremt hett med skylthållaren: "BMW Niederlassung Hamburg - ALPINA / BMW" :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.