AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.583

Glykol E46

pe
176
peter_ooi
BMW M135 X-Drive
Audi A6 Allroad
Jag har en BMW 330 e46 som har lite för lite kylarvätska.

Har biltema glykol som jag hade tänkt att blanda i det som finns i bilen idag.

Inte för att jag är snål och kör biltema.. hehe bara för enkelhetens skull. hehe
/Peter
to
268
tooon
325ix -07
Åk till BMW och köp upp dig på lite Glykol istället, fel sorts glykol är förödande för kylsystemet då de ej kan blandas med varandra!
Men är du säker på att det är rätt Glykol för ditt kylsystem så...

Har du svängarna förbi Upplands Väsby kan du få min "dunk" jag köpte förra vintern på BMW ;)

Mvh
/ Peter
Glykolen MÅSTE vara nitritfri! Varför chansa? Tror en flaska glykol på bmw kostar typ 80 kr.
De finns glykol sorter som är aggresiva mot all aluminium i M54 motorn som jag förstått det.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
pe
176
peter_ooi
BMW M135 X-Drive
Audi A6 Allroad
ok! Haha jag har inte tid att åka förbi en bmw handlare.. Det är mer därför.. Men OK om ni säger det så köper jag det som BMW då....
Tooon, tack för erbjudandet. Bor i södra delen av STHLM. Men tack ändå snällt av dig.. hehehe..

/Peter
to
268
tooon
325ix -07
Wendtan,
Helt korrekt, vissa glykolsorter är inte snälla mot aluminium. Dessutom finns det risk för att
proppa igen kylkanaler med den sörjan som uppstår vid mixning av 2 icke blandbara glykolsorter.

peter: Så lite så ;)

Mvh
/ Peter

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Kör på shell's glykol helt ok! har gjort de i 3 år utan ngt bekymmer

BMW M-POWER
KW
113
KW
740iA -95
Brukar stå på flaskan om man kan blanda olika fabrikat elr. inte. Kolla så att du inte har ngt läkage, bilen ska inte "dra" glykol.

pe
176
peter_ooi
BMW M135 X-Drive
Audi A6 Allroad
Har vart och köpt hos bmw 1,5 liter glykol 66kr.. Skrattretande!

Det skall tydligen vara nitrifri glykol.
Jag skrev ju det ovan.

Allt kostar inte skjortan på Bmw. Jag tycker de är väldigt lite som är prissatt åt skyarna.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.