AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.142

Panik...vad ska jag göra med min E30 ?

Visa användare
22
I Fly
320i 2,5 -90
Har en 2drs 320i (2.5) 90a som jag håller på att göra iordning…under är allt klart, nya bussningar, lager, oljor, dämpare, fjädrar med mm

Men nu är det dags för det utvändiga, nya dörrar och framskärmar ska dit.. sen är bilen rostfri, problemet är att jag inte vet vilket stuk jag ska ha bilen i…bilen är idag calypsoröd vilket jag tycker är en helt okej färg..men jag tycker att dom svart listerna på sidan och kofångaren gör att bilen ser lite alldaglig/gammal ut…och jag tror att det blir kladdigt om man lackar dom listerna i samma färg som bilen… vad tror ni ?

Alternativt är att byta färg på bilen mot en mörkare, tex diamantsvart, obsidiansvart (merca lack) då bryter/syns inte listerna riktigt lika mycket….

Det som ska på bilen är en Alpina (kopia) frontspoiler samt en is läpp på bakluckan samt ASA krysseker fälgar i 7 respektive 8 x 16, tycker det räcker för att få ett diskret men sportigt yttre, eller ?

Tacksam för alla tips som kan fås…

Ska passa på o säga att jag idag var o hämtade ut ett nytt avgassystem på Bmw från kat och bakåt för endast 2.030 kr…billigare än många pirat…bra jobbat Bmw

Mvh Robban

Brace for impact !
st
63
streetperformance
Bmw 320i Tc Bauercab
ta bort listerna...skaffa ny moddad njure finns ursnygga ..
köp ett dörrkitt o sätt för dörrhandtagen ..nytt kjolpaket ,kolla funteck ..
daytonaviolett lack .. eller en gostblue pearl..

lite småsaker som airintakes..

sen e den som ny ;)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Skoja inte så där Streetperformance nån kan ju ta dig på allvar!!:))

I Fly om du är osäker på stuk gå då inte ifrån original så mycket för då kan du ju modifiera med tiden när ideerna kommer.
Mvh Danne

Never feel sorry for yourself.
Visa användare
22
I Fly
320i 2,5 -90
Hehe...nejdå vill ha den så clean som möjligt..det som ställer till mest huvudbry är det med att lacka eller inte lacka sido och stötfångar listerna...

Brace for impact !
Lacka ner hela bilen! Riv bort dörrhandtag och köp o montera dit sånt där kit som öppnar dörren utan handtag/nycklar!

Ta bort alla lister, spackla igen listhål o dylikt!

Skaffa ett diskret kjolpaket som du kan lacka! typ plast eller dylikt!

Sänk bilen så utav h*lvete, kläm in dina 16" fälgar med puckar!

Sen kan man ju alltid skaffa ögonlock till dessa bilar, fint enligt mig! Sedan är det oxo fint med angel eyes på dessa bilar!
Till sist väljer du baklampor som faller dig i smaken!

Absolut snyggaste färgen på en Bmw är Diamant svart metallic!
+ att den färgen är lätt att sköta om!

Du behöver ju inte köra overkill på hela bygget, utan bara så att den sticker ut från mängden med lite finish!

Annars kan du ju alltid köpa M3 kittet med breddningar osv vilket är ÄCKLIGT snyggt!

Shake That Ass
Låt bilen vara så orginal som möjligt och sasta på puts så lär du sticka ut ur mängden. Om det inte redan är gjort kan du ju lacka stötfångarna som det är gjort på min iS -90, vet inte om alla modeller årsmodell nittio fick stötfångarna lackade på det viset.

Fredrik M
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Absolut snyggast blir bilen med sakerna du nämnt, en duktigt låg sänkning och lacka speglar och stötfångare likt originalbil med shadowline. Behåll calypsoröd - den är snygg. För att sklija sig ytterligare från mängden ha standard blinkers runt om. Ett 2x2,5" blås bak. Ingen eller VÄLDIGT ljus solfilm. Isåfall runt om och absolut inte blå eller silver. Grå/svart ton är snyggast. Små nrplåtar från exv thorsellsreklam. Det räcker npg så. Clean inget kladd. Sticker ut så det räcker! Blir en riktig huvudvridare och dessutom tidlös.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
ja hål den clean!!! försök att hålla allt så fabrikmässigt som möjligt !!Förrutom sänkningen... sänknigen är ett måste....

///325///
Visa användare
22
I Fly
320i 2,5 -90
Sänkning sitter det på 40/40...till helgen bär det av till tyskland o då ska det inhandlas diverse godis till bilen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.