|
|
|
|---|---|
|
hej letar efter dekaler som visar att området är kamerabevakat. Har köpt övervakning till garaget (eget) och vill därför skylta (som lagen säger). Någon som vet vart man kan få tag i några? Tackar | |
|
Systemtext på Mölndalsvägen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag kan fixa såna här skyltar till dig om du vill. Länk BMW CS #5206 |
|
|
Länken blev inte så bra, men tryck på "produkter-cctv-övriga tillbehör-kameraskyltar", så ser du olika skyltar. BMW CS #5206 |
|
|
Christer Silvén: Jag vill ha de som är självhäftande. Denna(Självhäftande och dubbelsidig, mått 70 x 80mm) är jag intresserad av. Vad kostar 3 sådana? MVH |
|
| Måste man inte ha tillstånd av Länsstyrelsen för att kameraövervaka? Det kanske du har? Eller gäller det bara företag/offentlig plats kanske? | |
|
Ring till CombiText i Helsingborg, dom fixar en skylt åt dig, precis som du vill ha den. Du når dom på, 042-15 01 90 MVH / Jacob |
|
|
vad jag läst och och frågat så ska man ha tillstånd enbart för övervakning på offentliga/allämna platser. I mitt fall gäller det ett eget låst garage där ingen annan än jag själv har tillträde...och en ev tjuv kanske:) SFS 1998:150 § Tillstånd till ALLMÄN kameraövervakning krävs för att en övervakningskamera skall få vara uppsatt så att den kan riktas mot en plats dit allmänheten har tillträde. |
|
|
Låter som att du är safe då =) Bra att du är påläst iaf |
|
|
jarivan! Jag tror jag har några såna liggande, skall kolla när jag är på kontoret imorgon, kommer inte ihåg priset nu, men det är inte mycket. Du behöver inte ha tillstånd att bevaka privat område, men det skall anmälas till länstyrelsen att du skall montera kamera, dom tar även ut en avgift för det. Det samma gäller allmänna försäljningställe, men i restaurang måste du ha tillstånd först. Jag ser att du bor i Gbg, och jag arbetar där, så det skall gå lätt att fixa snarast. BMW CS #5206 |
|
|
tackar Silvén. Anmälan till länsstyrelsen har jag redan skickat in. De ska bara "veta om" det. Det är inget tillstånd utan de vill bara ta ut avgiften:P Visst, kolla upp hur många du har så kan vi antingen träffas inne i gbg eller så kan du posta dem. MVH |
|
|
Jag har 2st i den storleken, men blir det inte för liten smått. Jag läste på lite om kameralagen, och bevakar du utrymme som allmänheten inte har tillträde till, behöver du inte göra någon anmälan alls till länstyrelsen, gäller även om du har inspelning. BMW CS #5206 |
|
|
Jag mailar dig om priset! BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.