AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.321

vingarnas vetenskap

Sida 1 av 2
Ek
118
Ekis
320i -02
Till att börja med vet jag att det finns trådar som behandlar delar av detta, MEN inte just det jag undrar över.

Vad jag förstått skiljer sig bakluckorna på E36ans olika modeller (sedan, cab, coupe).

Jag har en Coupe och vill ha en M-vinge (den lilla läppen) på bakluckan. Nu finns det två olika att köpa, en avsedd för E46 och en avsedd för E39. Vilken passar min E36 coupe?
Visa användare
84
325CSi
745i -02
Det finns en avsedd för E36 på Realcar.se

Länk

Översta posten, där finns en bild också...
Ek
118
Ekis
320i -02
Jo jag såg det men den kostar ca 1000kr.
Danmobility har 2 varianter (en för E46 och en för E39) för under 600kr/st. Någon av dessa ska passa min coupé-lucka vad jag har förstått, men jag vet inte vilken.
Får väl beställa en av dem o byta om den inte passar...det är ju ett alternativ förstås.
Tack för ett snabbt svar anyway!
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
I så fall E46, dom ser väldigt lika ut vad gäller bredd och form enligt min mening. Tror till och med att det med inte allt för mycket pill går att få dit en E46 lucka på en E36 och omvänt. Tipsa gärna vad som passade/Per

Ek
118
Ekis
320i -02
Den vingen Danmobility har som är avsedd för E46 passar INTE! Den är för kort. Vingen är 114cm och bakluckan på E36 coupé är 119cm!
Ska byta mot en som är avsedd för E39...tror den ska passa nästan exakt!
Ro
31
Rodgee
325i -92
Länk
Ek
118
Ekis
320i -02
Den jag fick va bara 114cm. Synd att det inte står hur lång E39-vingen är....
Ek
118
Ekis
320i -02
Har fått en som passar nu... Ska den endast monteras med dubbelhäftande tejp eller? Håller det verkligen?
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Kan du inte knäppa en liten bild o lägga upp också? Är sugen på en sån liten vinge på min E36 coupe också. O om de har så billiga på Dan Mobility så...
Vilken vinge är det du har fått? Den som är avsedd för e39:an?
Ek
118
Ekis
320i -02
Ja e39. Beställde först en e46 men den passade inte för fem öre!

E39-vingen passar perfekt!
Hade du kunnat fixa bilder på hur det blev?
Ek
118
Ekis
320i -02
Ja det ska jag fixa sen...har inte fått den lackad ännu så jag har inte monterat den....Men sen ska jag ta bilder på det...
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har en polare som vill ha en sådan till sin E36 cab. Har du något best.nr. ifrån Danmobility på E39 vingen? Tycker deras hemsida är fruktansvärt rörig.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Jimmy - Länk
Kan bekräfta att den passar en e36 coupé som handsken då det sitter en på min baklucka som jag monterade för 2månader sen...tror jag har nån bild på datorn om nån vill ha mailat till sig.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Ji
2.380
Jimmyboy

Spookshow: Oki, låter bra. Maila gärna över bilder.

Ek
118
Ekis
320i -02
spookshow: Fäste du den enbart med den tejpremsa som sitter på undersidan? Maila en bild till mig om du orkar:

ekis82@hotmail.com
Japp det gjorde jag. Det är inte "tejp" riktigt heller...nån slags superkladdmassa typ. Sitter som berget känns det som...jag kan ju rekommendera att sätta den på rätt plats direkt...känns inte som det går att ändra sig direkt...
Kommer bilder!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Ek
118
Ekis
320i -02
Okej!
Var lite orolig över att den kanske inte sitter kvar om man kör över 100km/h ... hehe

Men då kan jag pusta ut...

Thnx!
Ne då inte nån fara...den sitter :-)

Bilder på väg till er grabbar!

Ji
2.380
Jimmyboy

Kanon då kan man bara montera den direkt då. Skönt att slippa borra i bagageluckan som jag fick göra till min Motorsportvinge. Fem hål...usch! Gör aldrig om det.

Har tipsat polaren nu så vi får se hur det blir. Vad låg frakten på?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.