|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle behöva en ny framskärm till min bil eftersom den som sitter på idag envisas med att "rosta" på kanten som sitter i bakom framhjulet. Hur mycket kostar en framskärm på BMW eller finns det kopior alternativt plast- eller kolfiberskärmar att få tag på som inte ser ut som skit som de brukar göra på tävlingsbilar??? mvh/Flisan | |
| Kostar runt 2000Kr på BMW skulle jag tro. | |
|
Ja det verkar ju rimligt. Plus lackering då förstås. Känner ingen till någon firma som säljer kolfiber eller plastskärmar som håller bra kvalite? Jag funderar nämligen på att byta båda skärmarna i sådana fall. mvh/Flisan |
|
| Jo annars blir de nog inte så snyggt om de blir en i kolfiber eller dyligt ;) | |
|
Flisan: Vet inte om du köpt än men hittade framskärmar till riktigt bra pri och tänkte tipsa dig. Titta här: Länk MVH |
|
modano |
kontakta Henrik på reptil.nu , han fixar kol/glasfiberdelar till E36 |
ErikNilsson |
Någon som har en aning om varför i hela världen en framskärm till E36 coupé kostar nästan dubbelt så mycket som till sedan???? Det tycks vara samma överallt där jag har letat. |
|
Tack för tipset Pelle, det uppskattas. Jag har inte köpt någon ännu så det kan mycket väl bli så att jag beställer där ifrån om inte BMW själva har något för ungefär samma pris, vilket jag inte tror. Modano: Jag har varit inne på www.reptil.nu och tittat, det jag inte riktigt vet ännu är om deras kolfiber/plast prylar håller hög finish eller ej. Den bil som de visar på deras hemsida ser ju inte något vidare ut och det behövs ju inte eftersom den mest körs på bana. Det jag skulle vilja veta är om de även har delar som håller samma finish efter lackering som en vanlig plåtskärm??? Då skulle jag vara intresserad. mvh/Flisan |
|
|
Ett tillägg: Skärmen på den E36:a som visas på deras sida ser ju faktiskt bra ut, det var bara bakluckan som inte sitter som den ska. Såg det nu nät jag tittade en andra gång. Det kanske är intressant i alla fall då. Är det någon som vet vad deras glasfiberframskärm och deras kolfiber dito väger, hur många kilo lättare är dom än en plåt dito??? mvh/Flisan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.