|
|
|
|---|---|
|
ja, jeg har en M20B25 motor som trenger renovering, og la ut en annonse her på autopower. fikk et svar fra en ingemar i växjø, som virket som han hadde alt som fantes av motorer og deler til bmw i sverige. vi ble enige om at jeg skulle ta med min motor og bytte den i en nyrenoverad og trimmet motor + mellomlegg. jeg har tatt ut motoren og ordnet meg semester slik at jeg kan dra nedover i kveld, slik at jeg er hos han i morgen tidlig. MEN så ser jeg tilfeldighvis et langt innlegg her på forumet, om hvilke utrolig dårlige erfaringer flere på forumet har av han. tror det var ca 100 innlegg i en tråd, alle var negative. dette har gjort at jeg nå er i tvil om jeg skal handle av han. men nå har jeg jo ordnet alt, og er klar til å dra. lånt bil å allting. så spørsmålet er: vet dere om noen firma som har begagnade eller renoverade motorer til bmw, eller som renoverer seriøst? motor nord kanskje? har hørt om et firma ved navn malte manson eller noe, noen erfaringer??? skal jeg tørre å handle av denne mannen???? er takknemlig for raske svar, da jeg må ha tak i en motor FORT siden jeg ikke bare kan reise når som helst, bor jo langt oppe i nord:( hjelp!! hvis det er noen som har en komplett motor liggende som er seriøse så er jeg takknemlig for svar! | |
|
Vill du vara 100% säker på att få en bra motor ska du nog hålla dig borta från honom. Tyvärr vet jag ingen annan som renoverar bmw motorer och som har stående för leverans... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
735 |
Sök på goe Ingemar från Växjö, finns en del skrivet... Vissa verkar ha fått ok grejer, men många har nog också gått på en nit, har själv fått ett litet trevligt mail från gubben... |
|
vad rör det sig om för pengar? vet av egen erfarenhet att ska man "renovera" motor med nya riktigt grejor kostar det mycke pengar... bytte bara kamshaft och sotningssats med tillbehör gick på över 10 000 kr, dock kan han väl ta bort 25% moms lr nåt.. Men jag har svårt att se att man kan göra sig nå pengar på att renovera motorer på ett riktigt sätt?? Bara en tanke av mig:=) Hoppas Är en skylt bara en anvisning av vad man bör göra?! |
|
|
Skulle aldrig köpa något av "Ingemar". Använd sökfunktionen så förstår du varför! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
ingen blir sur av min tanke:=) Är en skylt bara en anvisning av vad man bör göra?! |
|
|
Tror det ska finnas ett ställe neråt i landet, typ skåne som fixxar bmw motorer. Minns jag inte helt fel så köpte polaren en därifrån. Kan ju höra me han om nån är intresserad /mvh makke makkaron |
|
|
NeedForSpeed i Malmö håller på med mycket med BMW:ar. Hör med dem vad de kan göra för er: 040-977919 Länk |
|
|
bäst du aktar dig ... allt han grejjar med är fusk .. motorerna är inte renoverade ..bara *upp putsade* han ville sälja en 325 92à till mig för 9000 :- + att han skulle ge mig 4 för min 320i motor .. så totalt 5000:- för en totalt nyrenoverad motor...då fattade jag att nått va fel ... då jag jobbar med en firma som renoverar motorer så vet jag att det är skitsnack..bara grejjerna kostar ca 12 000 :-,sen tillkommer allt jobb kollade upp företaget .. massor av anmälningar om bedrägeri och massor som blivit ´lurade.. ring polisen i växsjö o kolla ,,,, /e |
|
|
Kan inte minnas att det va needforspeed som polaren köpte sin motor av.. han betala 14000:- för den iaf. /mvh makke makkaron |
|
|
Varningsflagga av större modell!!! Om du måste göra av med pengar, satsa i så fall 30.000 på att Bodö vinner UEFA Champions League 2005. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.