|
|
|
|---|---|
|
Ska lacka bilen på fredag...trodde lackeraren kunde fixa färgnummret men tydligen inte...vill ju ha den exakta rätta färgen ...någon som vet? Mvh Joel Färgen heter alpina grön metallic och bilen är en B10 BiTurbo...och nej det finns ingen lapp på "fjäder infästningarna", har kollat... | |
| Kan inte BMW få fram det på chassinumret? | |
| Maila Alpina och bifoga ditt chassie-nummer så kan de nog hjälpa dig. | |
|
Har en grön Alpina B-10, vet inte färgkoden .Så jag va till BMW. Man kunde bara beställa från BMW . Skulle bara kosta 1400:-/litern. Så får du reda på färgkoden, så kan du väl höra av dig till mig med? Det närmaste de kom på Barkmans var Volvo skogsgrön ;) /Micke |
|
| Grejen är att jag måste ha det i morgon torsdag senast kl 1600...annars skiter det sig så maila till alpina hinner jag inte med...bmw kunde hjälpa mig om jag hade org bmw chassie nummer, trodde dom....lät inte så övertygande...mvh joel | |
| Kanske är speciellt med en Alpina-bil, men när jag skulle köpa ett bättrings-stift, kom jag inte ihåg om jag hade oxforgrün I eller II. De slog helt sonika in reg nr / chassinr och fick fram rätt färgkod på BMW. Har dock förstått att vissa verkstäder inte kan för att de inte vill så fråga igen.... | |
| Vad menar du med att du inte har tid att maila? När jag undrade om en gammal E12-spoiler så fick jag svar på mindre än två timmar. Annars så får du väl prova att skriva ett inlägg på tex m5-forumet eller nåt annat lite större itnernationellt forum. | |
|
Tyvärr kommer du inte få färgnummer från Alpina eller BMW eftersom de lämnar inte ut det. Däremot så kan man köpa färg från Alpina direkt eller via BMW åf. Hade samma problem när jag skulle lacka takboxen i Alpinablå till B12'an. Det löste sig eftersom färgnamnet stod på lackeringslappen i motorrummet. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.