AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.242

jag vill att E30 325 ska sluta ticka

Det sägs att det inte är något farligt tickande men jag klarar inte av det.

Vad kan det kosta att bli av med det?

Nästa problem jag inte gillar är att tomgången är förbannat ojämn,

Vad kan det kosta att få rätt på det?
Länk

SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK

Spridarna tickar...

kolla tomgångs motorn

Varför åka nåt annat skit när man kan åka e30? Bara en fråga..
bm
175
bmw 325i cab
Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04
Toyota Hilux-10
Audi A4 2.0tdi Quattro-09
Bmw 530xd -08
va lite snäll nu tobbe hehe
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag anser att man inte kan ställa sådana krav på en biltyp som är över 15 år gammal! Som sagt bilen är över 15 år gammal! Snart 20 år! Såvida den inte är i mint condition så får du faktiskt ge upp och inse det. En så gammal bil kan inte vara i helt perfekt skick. Går den bara bra så var glad åt det istället.

mvh

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Stavros > Där håller jag inte med dig!
En av de sämsta ursäkterna enligt mig, speciellt då någon säljer en bil. "De och de felen får du ju acceptera, det är ju en gammal bil..."

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
tryggve: Ja det beror ju på vad man har för krav och hur pedantisk man är själv. Men är man kräsen minskar ju utbudet rätt rejält också. Men nu är det ju så att alla M20 tickar mer eller mindre. Men kan fungera lika bra för det.

mvh
jo, en hel del fel kan man ju acceptera!

Den största anledning till att man vill ha en 6:a är ju att man vill ha kraften den andra är att man vill ha ljudet, får man då en massa tickande så känns det inte lika kul
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
oscrug: Men tickandet hörs ju bara på tomgång!?
Det är lika med min...
är det inte spridarna som hörs, sen "överröstas" dom av den otroligt härliga musiken?

Varför åka nåt annat skit när man kan åka e30? Bara en fråga..
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Kan helt ärligt säga att min m20 tickar ingenting !!! sen att den drar 2ton olja är en annan sak :-)
ch0bbe: När oscrug öppnar en ny tråd så får han göra det. Han behöver inte söka om han inte vill. Tycker du det e störigt att han frågar det så skriv inte för att det e fucking störigt att du skriver så långt.
Visa användare
177
BMWseven
BMW 528IM -97
Börja med en kontroll av kam och vippor, och är det inga fel där så gör en ventil justerning, ev häll i en olje tillsats...
Min tickar också lite... Men låter det hellre ticka lite istället för att ventilerna går för tight... motorn är ju inte direkt ny... Hellre lite tick än att ventilerna bränner.
Stavros: ljudet hörs inte bara på tomgång utan nästan alltid mellan 2 och 3000 varv, låter din bara på tomgång?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.