|
|
|
|---|---|
|
Köpte ny bil häromveckan med en installerade gsm hands-free för Nokia. 1. Det finns en "telefon-vagga" i mittkonsolen där man placerar mobilen. 2. Det finns en typ av mic(?) (som en lite fluga) uppe vid taket bredvid vindturan på stolpen. 3. Det finns en "stationär" telefon med sladd i benutrymmet på förarsidan. Hur fungerar detta, kan nån förklara som har något liknande? (fick inte med några instruktioner) Jag hörde med säljaren och han sa att den fungerar för Nokia 7110. Fungerar den för alla Nokia telefoner?? Kan man byta ut "telefon-vaggan" till Ericsson utan att byta ut "allt" dvs hela installationen? Tack på förhand. mvh Daniel | |
|
jag har samma typ av Nokia HF: - pilla in luren i vaggan, min 6150 känner av att det är Bil och laddas dessutom. Det är antagligen en mic som du tror, min sitter bakom ratten. När det ringer bryts ljudet på stereon för samtal, bra när man tokpoppar. Den extra luren går igång när du lyfter, då tas och matas ljud endast genom den. Finns även en liten volymratt på min extralur, quite handy indeed... ;-) vet inte hur det är att byta till E/// eller annat, tyvärr. Tror däremot att den funkar för alla Nokialurar som har samma format, i min funkar 61xx samt 71xx. mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Du kan inte byta hållaren till en Ericsson d:o, tyvärr. Fel nivåer, annan signallering mellan telefon och HF, förutom mekanisk skillnad. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.