AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.333

Problem: sprickbildning! Proffsiga tips emottages

travolta
Hej!

Ja, om ni kikar på denna länk:
Länk

-så ser ni hur med tiden det har utvecklats ett förfärligt lacksläpp/sprickbildning. Jag tänker att det beror på äldre ägares budget lackering D.V.S utan ordentligt förarbete, slipning/spackling.

Frågan är om det går att åtgärda på något mirakulöst sett, att kanske få lacken med värme och kemikalie "dra ihop sig", bilen har metallic lack :( ?

Tacksam för svar!

Mvh David Forsberg
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Vill du ha det ordentligt gjort så bör du måla om alltihop. Såg så pass jäkligt ut och på så pass stor yta att det kan bli svårt att få det bra på annat sätt.
travolta
Det var inge bra, men finns det inte någon metod att prova?
försöka skadar juh inte. Hellack skulle juh svida duktigt i plånboken, halva bilens schablonvärde. Men om det sistnämda är enda utvägen ur problemet, Finns det någon som känner till en duktig lackerare i närke trakten (billig)? (svart/vitt; no prob)

/David
D-diddy
spelar nog ingen större roll vad du gör med den dörren, slipa ner och gör ett riktigt underarbete, sen lacka om.

David.

"The unattainable is invariably attractive"
bustorp
Är du säker att det inte är spacklat där o att det är spacklet som orsakat sprickorna? Bara en tanke.........

Ödmjukhet inför kunskapen.
du har troligen fått "spindlar" i lacken (spacklet) ända utväg är omlack, hade jag bott i närke hade jag gjort det för ett bra pris.:)

travolta
lacken: mycket synd att man inte är utbildad spindelbekämpare då :) Bor du långa vägar ifrån örebro?

David
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Håller med dom ovan här på tråden, den enda du kan göra är att lämna in den på lackering.
Det ser ut som diamantsvart färgen du har, den brukar stämma bra i färgkulör så om du vill spara lite av utgifterna så skulle jag rekomendera att du tar lös dörren och slipar bort allt spackel själv och grovspackla upp den själv så gott du kan ,sen lämnar du den till lackeraren så får han göra det sista.
Det brukar inte bli så dyrt, och när du kommer med en lös del slipper han maskera en hel bil dessutom.

Mvh/ Jocke
Bara att lacka om.

Min M3
Länk
lägg en magnet mot det skaddade området finns det spackel fäster inte magneten *bara en tanke*

putte
tyvärr så är det spackel som syns på din bil slipar du ner den så ser du förmodligen att dom använt glasfiberspackel å sen lagt vanligt ovan på..å efter som att typ alla ämnens storlek varierar vid värme och kallt men inte glasfiber så spricker det som som det gjort på din bil så för att få det ordentligt vidgjort så måste du slipa ner det till plåten och börja om från början och göra det riktigt..men häng av dörren löst och lämna in den så vet en bra lackerare vad han ska göra...vi ligger tyvärr 40 mil från dig...
mvh morgan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.