AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.802

Spolarvätska som luktar jordgubb(finns den i Sverige?)

ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Var i Kroatien i somras o köpte spolarvätska på väg hem till Sverige som luktade gott för en gång skull, undrar om den finns att köpa i Sverige, eller den finns kanske redan???
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag köpte spolarvätska på Biltema som luktade väldigt gott, citron tror jag det var, billig dessutom.

BMW CS #5206
pa
48
pancho
525 -92
ja de ska finnas olika lukt på micro
madmax05: var nu i Kroatien för några veckor sen o köpte den jordgubbsdoften, fan det dofta övergott! såg även att man kunde köpa samma flaska i Serbien och Bosnien för ca 13kr flaskan

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Låter spännande det där. Man kanske kan dricka den också. Spolarvätskan jag har nu drar man sig för att använda, den luktar verkligen vidrigt, köpt på OK tror jag.
/A
Sigdarve: Jag vart nära på att ösa i mig flaskan då jag vart törstig som fan :)))

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Dragolite..jag tänkte just på den sorten..det måste finnas i Sverige..den jag har nu blir man yr av..
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Vi har haft/har nån citronlikande eller citrus doft som spolarvätska till Rc loken där spolarbehållaren sitter i förarhytten om det finns jordgubb vet jag ej. Har inte norrlänningar "vargtass" i sina burkar
är väl billigare än på macken ??? :D

///MVH Hasso
Länk
Om den inte finns i Sverige kanske man skulle börkja importera.. 13 kr per flaska (eller billigare hos grossist) och sen transport till Sverige... Den borde inte behöva bli jättedyr i Sverige..
Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Shell hade väl en spolarvätska som luktade banan, eller kanske snarare var tänkt att den skulle lukta banan. Köpte den för kanske två år sedan i Slagsta. Den had vunnit pris för sin lukt. Verkar ju inte ha blivit någon hit om ingen av er har köpt den. Jag tyckte nog att den påminde om banan men den var inte helt klockren...
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Jasså Hasso,är du lokförare nu?hehe

BMW e lag
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Shell hade en bra citrondoftande för ett par år sen, men hittar inte den längre i deras sortiment. Jorbgubb låter ju förträffligt. Det vill jag ha!
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Ingen som vågar sig på att koka ihop ett eget recept?
Typ med jorgubbsessens.......kan bli lite kladdigt kanske :)

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Finns en bra spolarvätska på bensinmacken vid den nerlagda bilprovningen i solna,alltså volvos mack.Den luktar mycket gott å ger en behaglig doft i kupén.Det var färdigblandad och kostade 19:-,helt ok tycker jag.

BMW e lag
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jordgubbssaft och t-blå..

Rent seriöst så tror jag inte att det skulle bli tillåtet att sälja en sådan produkt, alldeles för stor risk att ngt barn skulle hälla i sig det bara för att det luktade som jordgubbssaft.

/Christofer
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
tänk om man fick destillera själv och lagra på ekfat, då skulle man kunna ha ett lager med årgångs-spolarvätska. Det skulle väl vara tjusigt att ha till en BMW!?
/A
bl
56
blacken
530iA-01
Klart men får destillera själv. Allt är lagligt tills man åker fast ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.