|
|
|
|---|---|
|
hejsan finns det nå folk som rejsat mot nå kul bilar med sina M3or så man vet vad den går för.Här var jag bor så finns det inte så mycket att rejsa mot. Läste på gsiklubben att man förlorar mot en chippad calibra Turbo,är det nån som har provat?? kan inte tänka mig att man ska förlora mot en sån,har själv haft en Calle T. Mvh M3 mannen hittills obesegrad=) MMMM3 | |
|
Hallå!! Har kört mot en volvo 857R och den var chippad hit och dit och den skulle ha fler hästar än orginal och jag vann relativt enkelt. Har hört att en annan har kört mot en volvo t5r som skulle ha 330hk.M3 286hk e36 vann även där, har även en 286 hk M3:a e36 själv. Skulle vilja tävla mot en T5R som har 290hk men tror inte att ägaren till den bilen vill tävla.... undra varför |
|
|
De där chippade volvohästarna är väl fantasisiffror? Undrar hur många som kört på rullande landsväg före och efter "chippningen"? Skulle tro att ganska många skulle bli besvikna då... |
|
|
Jag tror att att en Calibra Turbo drar en M3 dom går otroligt bra desutom så har många av dom 4x4 drift och att man kan trimma dom otroligt mycket och fortfarande få dom viktiga hestkrafterna ner i gatan Jag äger skjälv en Kadett Gsi och jag har varit lite på Opel träffar och så och set hur j***a bra dom där Calibrerna går \\Ex3mX |
|
| Förra bilen var en Calibra (16V iofs.) i absolut mint cond... ju ju vad den gick, vilken go-cart! All effekt rätt ner i backen. Har åkt med i 4x4:or och jag säger då det, dom går. Inte så värst med vrid, men effekt, effekt. Opelmotorerna (4x4 har samma som den jag hade, fast turbomatad.) är väldigt varvvilliga, inte alls som BMW's. (Ska inte uttala mej allt för mycket innan jag åkt den M3 E46 ;o) Nu är man lycklig BMW ägare och slipper lyssna på skrammel (visst Opeln var "tyst" och lät nog som den skulle, men att köra BMW är en annan värld). | |
| Har en m3a 300+.Har dratt mot bla c70 330hk, opel calibra 280hk, porsche boxterS, porsche 911-94a,M5a(nye)osv.Jämnast var det med 911an o M5an, det skillde absolut inget från 70-250 i båda fallen resten av bilarna var kanske inte en bagis men iallafall en seger hehe. | |
|
Menar du att du körde jämnt med en M5 E39 400hk 500 Nm från 70-250 med din M3 3,0 Har haft M3 (286hk) och M5 (E34 315hk) och från 130-250 gick M5:an bättre |
|
Patrik |
Jag hade en Mitsubishi EVO framför mig i morse, och själklart var man där och tryckte i baken på honom. Visserligen tog det en liten stund innan han vaknade till och såg att jag låg där bak och tryckte. Men när han hade upptäckt mig så började han att gasa på lite, för att sedan gå åt sidan ”till min stora besvikelse” så jag gick in fram för. Men när han såg att det var en M3:a så fick han fart igen och gick ut i ytterfil, och ville göra ett nytt försökt till min stora glädje. Vi börjande att gasa från ca: 70 upp till en sådär 170 och än en gång visade BMW vart skåpet ska stå. Det krävs mer än ris för att åka ifrån tysk M kraft… Patrik /M3 -01 |
| Ja, varför ljuga???.Det var enormt jämt, jag blev över lycklig men inte föraren i M5an hehe.Kanske är jag en duktig föfare?Jämt var det iallafall | |
|
JA, varför ljuga !! men något måste det vara för det värkar helt otroligt, men säger du de så. Den som har mest grejer när man dör, vinner :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.