|
|
|
|---|---|
|
hejsan. jag har en lös bmw 320 motor till en e30, o tänkte turbokonvertera,, men ja undrar hur mycket man kan ladda utan att kompsänka? tacksam för svar Mvh Jocke | |
|
Ja skulle inte ladda mer än 0.4 - 0.5 om ja va du.. kommer bli väldigt spikkänsligt.. Tycker du ska kompsänka om du vill att de ska hålla ett tag. Mvh Emil Länk |
|
|
ok.. kanske skulle ta o göra de då?? hur vet man hur mycke man ska ta av kolvarna då? för det e väl det bästa? kan ju fräsa ur förbränningsrummet också... //jocke |
|
|
Msdjocke. Ta ur fröbrännings rummen samt svarva ned kolvarna lite så blir det nog gutt ska du se. Länk "blao is the name of the game!" |
|
|
På länken ovan ser du arbetet jag gjorde på min 325 topp... "blao is the name of the game!" |
|
|
ok. men jag behöver väl inte både fräsa ur förbränningsrummet och svarva kolvar... om ja bara svarvar kolvarna, hur mycket ska jag svarva ner? |
|
|
Vet inte hur 320i kolven ser ut exakt. Nej, det behöver du inte men jag gör båda. "blao is the name of the game!" |
|
| Ok. du skulle inte kunna höra runt lite se hur mycke man behöver ta,, vore skitsnällt.. | |
|
Jag vet att på mina 325 kolvar kommer jag bara plocka Squisen ( STAVNING ??? ) Samma sak i förbränings rumen. Beror på hur kolven se ut hur mycket du ska ta. "blao is the name of the game!" |
|
|
jag laddar ca 0,7 - 0,8 på min 520 (m20) utan problem... har snart kört 2000mil med detta .. ej mappat bara 535 lmm å spridare. en mappning skulle nog hjälpa till med bränsletörsten spec nu under vintern, med kallstarter å dåligt fäste ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.