AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
808

Mera motor, TV4 Plus, ikväll, 050301 kl. 20.00

Ni missar väl inte mera Motor i TV4 plus ikväll? "Program 4 den 1 mars. Håkan Matson testar den nya BMW 3-serien".

Blir intressant och se vad herr Matson anser om 3.an. Lite snygga bilder kanska man kan hoppas på..

Självklart ska man titta :)

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
to
268
tooon
325ix -07
Oj, där ser man vilken skillnad det blir när saker o ting börjar röra på sig!
Har hittils bara sett den på bild, men den var ju riktigt läcker nu när man ser
den "in real life"!
Fortfarande skeptisk till baken, utstrålar inte riktigt den sportighet som resten av karossen...

Ush, börja rycka lite i BMW-nerverna - men väntar tålmodigt in 4-serien :)

Mvh
/ Peter
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Mera motor är dock LÄSKIGT kassa på att göra motorprogram.

Ett program så testade dom nya V8an i XC90n... utan att i huvudtaget låta oss lyssna hur motor låter, eller hur motorn går.. Är det inte därför man testar en ny motor?

Samt förra programmet fick de en intervju med David Culthard (stavning.se) och fick åka med i en SLR med honom.. Det visade dom 2 sekunder ifrån.. WTF?!
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Men, dom är ändå bra på nåt vis. Lite mer saklig fakta än Motorjournalen, som kan va tröttsamt "oseriösa" ibland. Dock var Mera Motor:s historielektion om BMW ett lågvattenmärke, fast programmet kommer väl från USA. (?)

/Krille

Min bil: Länk
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Men att ge en BMW 3-serie betyget 3 i "Åka" för att det är trångt baksäte vet jag inte om jag håller med om. Har han inte hört talas om minibuss eller annat stor som man har om man ska bedriva Taxi-verksamhet.

Var det elmotor i den där bilen de provade eller?

to
268
tooon
325ix -07
En 3:a för "åka" är väl motiverat då BMW:s 3-serie-vagnar oftast är rena körmaskiner - en bil för föraren.
Med föraren i fokus så kommer ofta utrymme för passagerare i andra hand (undagtag passagerare fram). Framförallt i en mellanklassbil, jämför t e x med den lite större 5-serien.
Hörde ofta lite klagomål från långa baksätespassagerare i min f.d e46 Ci :)

Mvh
/ Peter
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Haha det hör till att höra klagomål på baksätet i 3-serien. Alla som är över 170cm långa gnäller som tusan i min bil. Men det skiter ju jag i. Jag kör ju?!

Programmet om BMW i mera motor var pinsamt dåligt. Först en massa om gamla modeller. Sen en massa om de allra senaste. Men knappt ett ljud om 70-80 och 90tals modellerna. M-bilarna t ex?

Varken motorjournalen eller mera motor tycker jag är speciellt bra. Sundfelt kan vara lite kul ibland och Joppe. Tittar mest på det för att inte missa nåt som eventuellt kan vara bra...

mvh
Dom som sitter bak har inte betalat något

mh
Ve
107
VecTor
320 dT -10
Håller med mattias h, De som sitter bak har inte betalat ngt....
Vilket skitreportage om BMWs historia, massa fel och inte ett ord om M. 7-serien kom 1987 och 5-serien- 1988. God morron! E23, E12 och E28 då?

Vilket skitprogram!
Kvaliteten på Mera Motor är som sagt riktigt usel, inte mycket att hänga upp i "hjulgranen" precis... Tänkte också på de där faktafelen om 5- och 7-serierna som ovanstående påpekar.

Och angående gnället om baksätet i E90: -Man sitter väl för allsindar inte i baksätet och kör!!!? ;)

//Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.