AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.287

Tips på bra rekondfirma i Jönköpingstrakten

Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Hej på er! Undrar om någon känner till någon bra rekondfirma i jönköpingstrakten som kan polera & lackförsegla bilen samt rengöra den invändigt? Hur är mr Cap i JKPG? Någon som vet?
//Maco

Tefcar ska vara bra sägs det.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Jag lämnar varje år in min bil till Tefcar Länk

Dom har alltid gjort ett fantastiskt bra jobb, och jag har alltid blivit mer än nöjd med resultatet.

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Som alltid är det inte varumärket som spelar roll, utan den som håller i maskinen!
(Se bara Micke Olsson som får bra resultat med sin Rusta maskin ; ) )
Både Mr Cap och BVS i Jönköping har kompetenta rekondare, jag personligen har mest erfarenhet av BVS, och Jonas, Martin och Johan gör alltid ett kanon jobb!!

Maria: Tefcar Jkpg har väl bytt ägare nyligen?
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
POWERM,
Jag har för mig att det är två år sedan Daniel och Fredrik tog över. Vad jag vet, så driver dom det fortfarande. Hoppas det iaf, för dom är verkligen bra!
BVS och Mr Cap är bra dom oxå, har haft mina fd. bilar där förut. Tycker dock att lackskyddet som Tefcar använder sig av, blir bilen blankare, samt att skyddet håller längre.

Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Så tefcar fixar polering & lackskydd. Inget invändigt eller? Har sportstolar i delskinn som måste rengöras(fläckar efter dryck) osv.

Maria: Daniel vet jag har sålt sin del, Fredrik vet jag inte, men vad jag har hört så skall det vara en "äldre" herre som driver stället nu.
Tefcar fanns inte etablerat i Jkpg före det att Daniel & Fredrik startade, utan det var dom som startade upp i Top Car,s gamla lokaler, som då försökte sig på Ditec lackskydd.

Maco: Både BVS och Cap är duktiga på invändiga arbeten, jag har erfarenhet av båda!
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Maco, Tefcar rengör allt invändigt oxå.

POWERM, så du menar att Daniel inte finns kvar där då? jag ska åka förbi där vid ett tillfälle och kolla läget;) för det är ändå snart dags för mig att boka en tid där för den årliga lackskyddsbehandlingen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.