|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag vill veta vad ni anser att man bör betala för följande bil: 525 Touring -02 ca 5000mil 5vxl-manuell Svensksåld Gråmetallic M-sportpaketet (Med M-optik, alcantaraklädsel/sportstolar mm) Komfortpaketet Avtagbart drag Begärt pris 229kkr hos BMW handlare. Tacksam för svar! | |
|
Det verkar vara rätt ok pris om man kollar på bytbil.com Lågt miltal, sv-såld och M-pkt smäller högt hos många. Dock så tycker jag det känns mycket att betala 230 kkr för en E39a som är 3 år gammal, men dom verkar ju få sålt bilarna. Jag tror värdeminskningen de kommande 3 åren kommer bli mycket kännbar. |
|
|
Kristoffer: Behöver du verkligen en tung stor femma? 330 touring är ett klokare val enligt mig :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är just där skon klämmer ;-) Jag har planerat att ha bilen i ca 4-5 år, vilket med min körstil innebär att den lär ha rullat ca 13-15kmil när jag väl skall sälja den. Den ekonomiska smällen blir därför kännbar oavsett vilket bilmärke jag än väljer. Det jag är rädd för är just "utrustningshysterin" som verkar råda hos oss begagnade BMW-spekulanter. Går det att överhuvudtaget sälja bilen om några år med tanke på den lavinartade importen av bilar med NAVI,TV,SCHiinn,ta(c)k-lucka till färdigprut(t)at pris? Mina krav är i stort sett bara M-sportpaketet därför att detta innehåller de bekväma sportstolarna, 17-tummarna och det trevliga M-chassiet, samt den helrätta M-Tyg/Alcantara klädseln som funkar lika bra sommar som vinter. |
|
|
wendtan: 330 kombi är definitvt intressant, dock närmar jag mig 30-strecket (och därmed familjelivet förhoppningsvis) med rasande fart och uppskattar komforten och pondusen hos en M-utrustad E39 kombi :-) Svensksålda 330 kombi utan automat är det verkligen ont om. Finns en topasblå -02 på Novation i Uppsala som stått där i snart 1.5 år prisad till 269kkr. Kanske skulle skambjuda på den? ;-) |
|
|
Den der bilen är identisk med min, 400 mil mindre bara ;) Låter helt ok prismässigt. |
|
|
Blir så sur när man ser fina E39:or rasa så snabbt i pris, Jag vågar inte ens tänka vad jag får för min :( kanske byta in den rakt av mot en ny Skoda fabia om det äns går :) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Humm, även jag närmar mig trettio och jag överväger att byta till en 996 eller M3E46 nästa gång. Vi tänker nog i olika banor du och jag Kristoffer :) När familj är på ingående får man väl köpa en v70 eller 9-5 som komplement till sin leksak, eller? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kristoffer_L, just de skäl du anger + utrymmesbrist i BMW har fått mig att ej längre seriöst överväga BMW som märke. Tror mer på Volvo, Saab, MB, Audi,VW och tom Ford själv. /Simon |
|
|
simon_en: Fördelen med BMW är att man åtminstone har roligt bakom ratten under värdeminskningen. Kanske kompenserar detta till viss del den kännbara smärtan som uppkommer vid försäljningen. Med viss reservation för att dessa goda minnen försvinner för gott :-) wendtan: Det ena utesluter inte det andra, när väl kombin är på plats så finns det definitvt fog för någon rolig leksak om ekonomin tillåter ;-) |
|
|
Tycker priset verkar ok. E39 har rasat och kommer att rasa ännu mera. Jag köpte min 525iAM -01 för 6 månader sedan för 224'. Då var inte utbudet av 525'or med M-paket och automat lika stort som det är idag. Men jag hittade en sv-såld bil med rätt färg (topazblå) och med automat så det kändes helt rätt även om priset låg i mellanskiktet. Jag kommer nog ha bilen i 4 - 5 år och då spelar inte värdefallet så stor roll. Bilaffärer är sällan en bra affär! Även Opel, Volvo, SAAB sjunker i värde och då åker jag hellre BMW och har lite kul för pengarna... /Rickard |
|
|
OK pris, eftersom bilen står hos BMW-handlare, passa på att deala in extrautrustning istället för att pruta. Billigt för dem, bra för dig. /M Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.