|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Denna E36:aLänk Och denna e46:aLänk Är det inte dags att folk/handlare börjar vakna upp från sina totala överprisdrömmar? e36:an är ju ändå 7 år gammal ser sånna priser överallt och undrar just varför dom får sör sig att sätta sånna priser? | |
|
Delerium: "Man får vad man betalar för" är ett urvattnat begrepp som i detta fall innebär att man får väldigt lite för vad man betalar för :-) Tyvärr finns det alltid en och annan individ som betalar alldeles för mycket för ngt som de tror är bra. Jag sålde ganska nyligen ett set alufälgar till en kille som för ngt år sedan betalat 175kkr för en 328iC -96. Som tur var så var han helnöjd med bilen :-) |
|
| E36an kan nog bli stående ett bra tag. Kanske 80 kkr är rimligt om allt stämmer. Gillar speciellt Chnitzer-fälgarna. | |
| kristoffer_l..en 328 -96 för 175 tusen!!!!! blev han tvingad eller vad är det frågan om... | |
|
Men förstår inte hur e36:an kan stå sig när man kan få en nyare konstruktion och säkrare, roligare(?) bil för ibland billigare än om i vissa fall. Lägga till 15-20 tusen kr ? för inte köper jag e36 före e46 det gör nog ingen annan heller? :) |
|
parolof |
kanske e36 är snyggare än e46?? ;-)) |
|
Alla har rätt att sätta ett pris,vilket som helst,för en bil...Sedan om dem får sålt dessa vagnar är en annan sak. "Galna överpriser">>Får man sålt för "galna överpriser" så då måste det väl anses som smart istället,eller? ;) Mvh Janne. |
|
| Mycket att gnälla över, ingen är väl tvingad att köpa. Och vissa överpriser anses nog bara som överpriser av dem som är vana att betala underpriser. | |
|
Visst är det sviniga priser på en hel del E36:or. Men som markkus säger så är det ingen som tvingar en att handla. Har man inte råd eller anser att det är för dyrt så är det bara att avstå från köp. Vi lever i en marknadsekonomi där efterfrågan och tillgång styr, och bevisligen finns det en enorm efterfrågan på de små roliga 3-seriebilarna. Men nog finns det mycket bättre köplägen än detta, detta måste vara ett skräckexempel. Troligen får väl handlaren heller inte ut det begärda priset heller. Detta är ju M3 E36-pengar. Personligen tycker jag runt 70kkr är en rimlig nivå för en E36 328i, frågan är om marknaden tycker detsamma ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Precis som Olof och Markkus säger så är ju inte detta priset så intressant, då han naturligtvis inte kommer att få denna bilen såld för den summa (så till vida han inte stöter på en komplett idiot). Det som däremot ska tas upp i E36-annonsen, som jag tycker, är ju naturligtvis att bilen har "m3-styling"... jag ser bara speglarna!!! Detta med "M3-styling" och M3-paket börjar bli väldigt urvattnat då man alltför ofta ser i annonser en standard E36 med tex. ett par billiga spegelkopior, som då helt plötsligt jhar ett M3-paket... Min ögonsten: Länk |
|
|
Priset på E46:an är väl inte så mycket att gnälla över: 134 500 kr för en 328 -00/16000 mil...? Kanske att säljaren ändrat priset efter trådstarten? E36:an kostar nu 139 000 kr, så den verkar ha prissänkts rejält, men är ändå uppåt väggarna för dyr. Det är ju löjligt att tro att någon skulle betala dom pengarna för en E36! Mvh. |
|
|
bmw_chrille: Jag antar att trådskaparen la upp den som jämförelse mot e36'an? Mvh, /Wille |
|
| E46:an var ju inget överpris på. | |
|
Marrkus nej jag tvingar inte heller nån och sälja den för 10 tusen heller? men just prismotivationen förstår jag inte?! Är den välskött? ESS kompressor? körd 1 mil om året? Halvera +/- lite till så är man nere på ett normalt belopp för en sådan bil!. Sen om den är välskött så kan det klinga lite mer i kassan för säljaren men just 140000~tkr för en E36:a är lite i överkant när man får en e46:a för samma pris. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Ofta är det som så att alla pris har en köpare. Det handlar bara om timing. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Folk som håller på och gnäller om överpriser tror jag mest är sånna som inte har råd, eller är för snåla. Man försöker väl få ut så mycket som möjligt för bilen. Eller driver ni nån slags välgörenhet ni "överprisgnällisar"! hehe ;) Tillgång och efterfrågan! Hur enkelt som helst! |
|
|
Ja tror de kan bli kul och se hur länge den blir kvar på blocket, för om nån betalar så mycket för en 328:a av första årsmodell vill dom VERKLIGEN ha en 328:a E36. Handlar inte om att vara snål eller inte, faktum är ju att de är en "utgången" modell och att man får en nyare 328a för samma peng. Men man kan ju alltid prova annonsera ut till ett "överpris", än är ju inte den sista idioten född =) MvH Björn |
|
|
För vissa köpare verkar det viktigare att pruta än vad priset är. Nån stackare blir säkert lycklig ägare till bilen efter en prutning på 15000:- Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
|
Om man själv sätter ut annonser så sätter man ju högre än man vill få. had ejag satt in en bilannon och det ringt 25-30 den första dagen och den blivt såld direkt hade jag blivit ganbska störd. Då känns det ju verkligen som man skänkt bort bilen till underpris. Så givetvis bör man testa att få ut så mycket man kan. Får han sålt den är det bara att gratulera, annrs kommer man väl se samma bil i en lägre prissatt annons. Beor ju lit epå varför man sätter ut en annons också, man kanske inte vill bli av med bilen, men tänker att om någon betalr så pass så kan han få den. Priserna sjunker ju alltid ju mer desperat en säljare är. |
|
|
Jag brukar köpa och sälja ett par bilar om året och det är ytterst sällan det funkar att dra till med ett högt pris. Klart man försöker ibland men det brukar oftast sluta med att man får gå ut med ett pris som ligger i samma storleksordning som de billigaste. Spelar inte så stor roll om bilen är mkt fin. Undantag finns när det handlar om mkt eftertraktade bilar. Det är också lättare för en bilfirma att få ut ett högt pris pga att de oftast har med mer okunniga köpare att göra. Men självklart är det upp till var och en sätta sitt eget pris. Som sagt försöka duger! |
|
|
priset på E46:an tycker jag inte är mycket och snacka om. Har själv satt ut en annons på min bil för 64 tusen, inte ett samtal än. Kanske fel årstid och sälja... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.