|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad skiljer (förutom motorerna) de tidiga E36:orna från de nyare? Eftersom allt blir lättare med en "höns-manual" tänkte jag handla en sådan men den sträcker sig bara från 92-96 och inte täcker inte Compacten. Nu är det framvagnen jag ska skruva i så Compacten kanske är likadan som cupparna och limossarna? Ska byta spindelled men det kanske är ganska straight-forward ändå? | |
|
Spindelleds byte på E36 kostar ca 800kr på BMW, tveksamt om det tids/kostnadsmässigt lönar sig att göra denna operation själv. Dessutom får du 1 års garanti på arbetet hos BMW. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
800 är iofs helt överkomligt... Tackar för infon! Men hur är det med grundfrågeställningen? |
|
|
Vad ska du göra med framvagnen? Inte mycket du behöver Haynes till där, såvida du har någon mekerfarenhet Tyvärr inget svar på grundfrågan.. |
|
|
Jag är ju ingen höjdarmek utan glad amatör. Skruvar tills det går sönder och tills det är helt igen. Det som gällde framvagnen var just spindelleden men med tryckluftsgrejor och hyfsade verktyg bör den vara lätt enkelt bytt ändå tror jag? Haynes var väl mest ett stöd i början när man skruvade benz men de flesta bilar ser ju likadana ut så jag klarar mig nog utifall jag inte lämnar in bilen. Ska fixa handbromsen bak också i samma veva. Tänkte köra tokbudget på den här bilen för att landa under 10kr/milen. Just nu, efter 2000 mil, ligger jag omkring 9.50 inkl allt. Det är en firmabil och rullar klart billigare än andrabilen iallfall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.