|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med värmen i min bil. När jag åker landsväg så blåser det bara kallt ur luftventilerna(både uppe & nere) men när jag kör i långsamt (istan) eller står still då kommer det rejält med värme..! Kan det vara nån spjäll som står fel eller vad? Fick förslag om termostaten men tempmätaren står helt normalt hela tiden så jag är skeptisk till det.. | |
|
Har också samma problem på min 528i -83....har dock ej åtgärdat det ännu pga att värmen slutar när man kör mer än 140...och det gör jag inte så ofta på vinter... Vill du ha svar på din fråga så ring Ingmar Johansson på 0702-488935. Han hjälper mig med min bil och han vet vad felet är! Förklara ditt problem så får du antagligen svaret! Mvh Johan |
|
|
ja har samma fel på min värmen försvinner mer ju fortare ja kör. börjar försvinna vid 60-70 typ Lucifer.... |
|
| För lite vatten i? | |
|
Hej, byt ut värme ventilen. Sitter på torpedväggen. Det gjorde jag sen funka det igen. Kör så det ryker!!! M535i-86 |
|
| Tack för tipset! Dock har jag upptäckt att en av mina grova kylarslangar inte blir varm när jag kör,så det är nog läge att byta temostat ändå... | |
|
Lycka till. Kör så det ryker!!! M535i-86 |
|
|
ventilen är väldigt lämplig att byta, är det verkligen sant att det bara är värme för framrutan och främre sidorutorna och under instrument panelen mot fötterna på e28 och resten är bara friskluft intag??? putte |
|
|
putte_coool: Ja. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
förjävligt men sant du erik:) putte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.