|
|
|
|---|---|
|
Bilen går knappt att starta när det varit kallt på natten. Jag nöter med startmotorn och bilen tänder till med jämna-ojämna mellanrum men går inte igång förrän efter nå´n minut och går då ojämnt och hostar och har sig. När jag varvar den 20 sek så blir den bra. I morse fick jag dock nöta tills batteriet tog slut men med startkablar och 10 min nötande startade den. När bilen är varm och jag stannar till en halvtimme och försöker starta, får man nöta igen i 10 sek innan den går igång och då hostar den inte ens utan startmotorn går utan att den tänder till. När den se´n startar går den då bra på en gång utan hostningar. Kollade efter att ha kört en kvart soppatrycket och det låg på 2,3 bar. Har bytt stift, tempgivare, motronic, luftmängdmätare, fördelarlock och rotor. Har haft det så här nå´n vecka och det blir bara sämre. När jag har haft bilen jackad till elstolpen på natten går den igång helbra. Snälla.... Hjälp!!! | |
| 2,3 bar är för lite. Det ska vara 3,0 bar +- någon decimal. Har du konstaterat om motorn får för mycket eller för lite bränsle? Det kan vara spridarna som läcker eller bränsletrycksregulatorn som läcker eller bränslepumpen som är kass. Min 525i -90 har lika motor som dig så när som på cylindervolymen. Min startar alltid perfekt vid kall väderlek, men blir trögstartad såfort motorvärmaren varit i några timmar eller om man ska starta efter man kört en sväng. Jag har bytt massor, i princip allt som har med motorstyrningen att göra, men ingen skillnad. Det jag nu tror felet beror på är att spridarna läcker, så motorn blir sur, därav lättstartad kall då extra bränsle behövs (samt att det hinner dunsta lite) och trögstartad vid ljummen/varm då den surar ner sig. | |
| Jag har haft den inne för spridartvätt och de slöt enligt killen tätt när de skulle. Finns det något relä till soppapumpen, var sitter det och kan det vara det som strular vid kallstart? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.