|
|
|
|---|---|
|
Hej alla entusiaster. En fundering så här i vintertid. Har eluppvärmda spolarmunstycken men undrar hur det funkar med strålkastarrengöringen när det är sådar -10-15 grader, är det också el-uppvärmda eller? För övrigt tycker jag att det går åt tok-mycket spolarvätska så fort det är slaskigt ute. Enligt instruktionsboken skall strålkastarrengöringen aktiveras var 5:e gång man spolar av vindrutan vilket jag inte riktigt tycker stämmer. Hur gör ni andra som har strålkastarrengöring? Bra eller Dåligt? Går/Bör man koppla ur denna funktion? Är den nödvändig överhuvudtaget eller bara ett sätt att kunna tjäna en extra slant för ett extra tillbehör? Om man kopplar ur den får man då en massa felmeddelanden eller? Dela med er av era erfarenheter:) Vh/Kermit. | |
|
Ingen som har strålkastarrengöring på sina 540:s ? Vh/Kermit. |
|
|
Vi hade det på vår f.d. 540iA -01, och har det på M5 -03, dessa fungerar väldigt bra tycker jag. Jag upplever inte att den tar slut snabbt. Vad jag vet är munstyckena vid strålkastarna ej uppvärmda. Men med rätt blandning vätska är det inget problem. Du har inte en läcka någonstans i systemet? Eller så kanske du behöver "kalibrera" spolningen på BMW med DIS? /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.