|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om ett problem som iaf farsan har på sin E39(523i-97). Det kommer in småsten(grövre grus) i de bakre bromsarna mellan sköld o skiva titt som tätt.. Vid påpekande på BMW så monterades nya sköldar PÅ FRAMBROMSARNA????. BMW-folket menade att det hade varit problem fram!!!!! trots att farsan påpekade att det var bak problemet satt.. Han har ALDRIG haft småsten i frambromsarna. Snacka om att sätta kunden i centrum! Påpekas bör att det blir en del körande på grusväg då o då,men det skall väl BMW tänkt på innan eller??? Har fler E39 ägare varit med om det här blir då min fråga? Mvh Janne. | |
sebbe_bmw |
Det har hänt mig ett antal ggr att jag fått det på frambromsarna på 528an... Sebbe |
|
Japp ja me, iritterande som f*n eftersom det får alla nackhår att resa sig. Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har hänt mej med på höger bak, tanterna vände sig om, de trodde säkert det kom en hundaj eller nåt. men efter några meters backande så försvann oljudet. MVH Hasso |
|
Tja, har också varit med om samma fenomen i fram, det lät världskrig, men efter många meters backande på OBS-parkeringen så small det till sen gick den tyst igen. Mvh Johan |
|
D.P |
Känner igen problemet. Men det var inte grus utan det finns en liten plugg som håller kåpan på plats, den hade försvunnit på vänster framhjul för mig, lät som fan. Ingen speciellt stor plugg men dock tillräcklig för att hålla kåpan på plats. Vet inte om detta var till någon hjäp men... Mvh Danne |
|
Ok! Och tack för svaren. Då vet jag iaf att de har hänt på frambromsarna också. Konstruktionen är kanske inte den bästa då.. Jag ska slå en signal till farsgubben och säga att han inte är ensam om problemet. Vet inte om BMW har någon lösning på bakre sköldarna,men man får väl kolla upp det med den lokala BMW-återförsäljaren. Mvh Janne. |
|
| tjena, har hänt mig 2 gånger (modern 1 gång) på farsans 523:a. första gången blev jag skitskraj och trodde jag hade pajat nåt. alla gånger har det varit på vänster framhjul, och det har blivit en repa som går runt hela skivan. bör skivan bytas eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.