|
|
|
|---|---|
|
Jag har en M3e46 med 4:3 - navi med H/K ljudsystem, hur vet man om man har DSP och vad är det för något (funktion)? Undrar lite eftersom jag är intresserad av att sätta in en ice>Link för iPod. Någon annan som har gjort det med samma utrustning som jag har? MVH/Matte | |
|
Hej, DSP står för Dynamic Sound Processor. Du ser om du har det genom att du på menyn har ett val som heter DSP. Alla DSP-funktioner (inte bara i våra bilar) fungerar så att man förstärker vissa kanaler (eller toner) i ljudet. Det innebär i praktiken att du kan bestämma dig för att du vill ha lite mindre ljud i diskantregistret och lite mer ljud i dom djupa bastonerna genom att förstärka eller försvaga vissa kanaler i DSP:n. IceLink borde fungera med ditt system vare sig du har DSP eller inte. /eFx www.z4.se |
|
Robsarve |
Det är lite fult av BMW / Harman eftersom DSP normal står för Digital signal processor. Vilket är något helt annat än denna eq... Den är i funktion egentligen ganska identisk med forna tiders equalizer-boosters... tycker Erik |
|
Det kanske är jag som är ute och cyklar i förkortningsträsket iofs? /eFx www.z4.se |
|
Robsarve |
För att travestera Ferlin: Sunk är sunk även om det är i en BMW... tycker Erik |
|
hej någon som har satt in ipod i sin m3 och isf hur gjorde in ?? Turbo mesar skall hålla sig till höger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.