|
|
|
|---|---|
| jag undrar om framskärmarna på E34 är fastsvetsade eller skruvade?? | |
|
Skruvade... 8-9 st under huvkanten, 2 st i dörröppningen, 2 st bakom kofångaren fram och två stycken på tröskeln... Mvh, Magnus. |
|
| Man tackar, borde väl gå att plocka bort för den händige hemmapularen hoppas jag :-) | |
|
Väldigt enkelt... Du måste ta bort kofångaren också. Peta bort listen som sitter runt kofångaren... Börja vid regskylten och dra sedan listen rakt framåt, under listen hittar du två skruvar stl 17 (tror jag) När du lossat båda sidor drar du bara kofångaren framåt, då ser du de främre/nedre skruvarna till skärmen... Mvh, Magnu. |
|
|
Jag har bytt framskärm på en e34 för nåt år sen, det var väldigt enkelt. Bara att skruva bort, och sen på igen. Men jag behövde inte skruva bort kofångaren?! Nu minns jag inte exakt, men kommer man inte kanske åt skruvarna framifrån om man tar lös blinkersen? Jag har inte rört kofrångaren iaf, och jobbet tog allt som allt ca 1timme. //Mvh Simon |
|
| Tack emhå, det verkar enkelt, frågan är om mitt original M-paket kan ställa till det?, men förmodligen inte. | |
|
Kan möjligen komma åt skruvarna bakom kofångaren via innerskärmen och en tio-millimeters ringnyckel. M-paketet bör inte göra ngn skillnad. Mvh, Magnus. |
|
|
Jag skruvade iofs bort innerskärmen, så det var nog därifrån jag lossade skärmen. //Simon |
|
| ok, verkar rimligt, lite enklare än att plocka bort stötfångaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.