|
|
|
|---|---|
|
jag har nyligen renoverat hela toppen på grund av en trasig avgas vipparm,motor går skit bra under körning förutom på tomgången,har kollat all möjlig läckage men hittar inga fel våre tacksam om någon kunde hjälpa mej. darek | |
|
jag känner igen problemet! När jag startade bilen i morse kände jag att något var fel. Bilen gick ryckigt på tomgången, men så fort man gasade gick den som den skulle. Kör man på 3:an 4:an och 5:ans växel så är det inga problem, men om man växlar ner till 2:an (även 1:an) och på tomgång då går den ryckigt och vill bara lägga av. Köpte K-sprit för att jag misstänkte isbildning, men det verkar inte hjälpa. Är det samma symtom som du har på din bil, darek? Jag misstänker att felet kan vara på bränsletillförseln eller luftgivarsystemet? och att kylan har me ett finger i spelet! Är det någon som känner igen det här? Mvh Samid |
|
|
Allt du säger stämmer men i dag blev jag förbannad och gasade ur bilen ordentligt och efter det så går den bra på tomgång,jag vet inte vad såm hände men kanske så behöver toppen eller ventilerna att sätta sig ordentligt efter ett tag men tack för ditt svar. ps jag tror åxo att luft mängdsmätaren har med saken att göra minsta lilla skit i den så går bilen dåligt,har du några andra tipps så hör gärna av dig. mvh Darek darek |
|
|
det är hårdhandskarna som gäller alltså, ska också prova det där med att varva ur bilen? hoppas att det hjälper. Hur länge höll du på å gasa, höll du konstant gas eller pumpade du? samid |
|
|
Jag körde väl en halv mil eller nånting sånt och sen gick den bra tyvärr så har jag ingen förklaring till allt det här men bilen går bättre o bättre hela tiden. Darek darek |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.