AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.464

Dörr klädsel till z3

wi
30
wilco
Z3 2,8 -00
Wzupp alla..
Har köpt m-stolar till min Z-3 coupe som e svart-rött skinn o har sett att det finns nån som säljer dörrsidor på auto power,men killen vägrar svara, undrar om det e nån som känner till killen, o kan hjälpa mig att få tag på dom...

vix
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Glöm det, killen verkar helskum. Han har svarat på 2 av mina mail men vägrar ge ut något telefonnummer så man kan ringa honom. Grymt skumma svar har det varit dessutom.

Mvh Henrik
vilken färg ska du ha?
P.S dina gamla z3 Coupe stolar är rätt åtråvärda bland Roadster förarna så jag tror att du kommer kunna kränga dem själv oxå. I min mening mycket skönare och snyggare än M stolen. Plus - mer ovanliga.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Är det andra orginalstolar i Coupen än i Roadstern?? Roadstern orginal är iallafall trista jämfört med M stolarna..

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Z3 Coupé har ju sportstolar med nappaskinn som standard, de är dessutom sydda på lite annat sätt än vad roadsterns sportstolar är.
Coupéstolar: Länk
Sportstolar i Z3 Roadster: Länk

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Det här måste väl ändå ta priset som fulaste klädseln nånsin till Z3? Länk

/Masten

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skulle passa utmärkt i Din röda raket!! ***elakt grin***

Så Coupens stolar är samma som M stolarna fast med annorlunda sytt skinn som dessutom är i nappa?? Har jag fattat rätt??

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Japps, eller samma som roadsterns sportstolar fast med annorlunda sytt skinn och dessutom i nappa :P
Vissa säger att stolarna i M Roadster/Coupé är något hårdare än sportstolarna i vanliga roadstern och coupén.

/Masten

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Då kommer nästa dumma fråga.. Är inte sportstolarna i "vanliga" Zätor samma som M-stolarna??

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
De ser nästintill likadana ut iaf, skillnaden är att M-stolarna har flera längsgående ribbor: Länk
Jämför med en vanlig roadster sportstol: Länk

/Masten

th
18
thham001
Z3Roadster 3.0 -01
Hej!

Det verkar som kombinationer av olika stolar till olika Z3 modeller är rätt stort.
Själv har jag en Z3 roadster, 3.0 -01 som är utrustad med vad Masten kallar Coupéstolar!?

//Thomas
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Oki!! Den första bilden såg lite lätt bekannt ut? vart har Du tagit detta kort av min bil? Gillade färgsättningen på den andra stolen, verkar inte vara samma grönfärg som i min gamla Z'a, den var dock inte bicolor.. Egentligen borde jag byta allt grått skinn mot grönt och lacka resterande gråa delar i Bostongrönt..

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
thham001: Det där beror på vilken klädseltyp man valt till bilen. Till Z3 Roadster årsmodell 2001-2002 fanns läderalternativen Chameleon eller Classic. I bilar med Classic-skinn ser stolarna ut som i coupén, så jag antar att det är såna du har!
Kolla lite här: Länk

Caspar: Det finns faktiskt fler bilar än din med den inredningen :P Hittade förresten en fin bild på en helt ny bostongrön MZ3: Länk

/Masten

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Ja ja, Du vet att jag tar betalt för varje bild Du publicerar på min bil... Bilen på bilden ser inte Bostongrön ut, antaglugen bara dåligt ljus..

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Wilco: Här är nån som säljer dörrsidor på blocket.
Länk

1500:- kostar dom....

/Magnus
www.snajdarn.se
wi
30
wilco
Z3 2,8 -00
Tack för tipset ang dörrsidor men dom var ju utan airbag luckor, synd att det e svårt att hitta just svart/rött skin så att den passar stolarna,men får jagfa fvidare eller så får jag nöja mig med bara svarta som jag har

vix
en OT fråga: var sidoairbag standard på någon av modellerna?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag tror att det kom som standard -99.

Jag har iaf haft det på båda mina -99'or men hade det inte på min -97.

/Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.