|
|
|
|---|---|
|
Ja eftersom jag har min skrapa å borst på golvet bak i bilen så öppnar jag alltid bak dörren efter att jag startat bilen. Å idag (-20) gick handtaget bara av utan någon större kraft, öppna den som vanligt men ändå gick det av. Ja ringde verkstaden å dom vill ha 450 (handtag) + 900 (lack) + 1000 (montering).. ja dyrt misstag. Är det svårt att byta själv? Bytte hel låsinsatts på min 750 E32 en gång.. men tror att det kan vara lite bökigare med E38'a. Hörde även att BMW ska sälja fördiglackade handtag.. men jag har inte ringt å checka det än. Eller finns det en glad stjäl som vill tjäna lite extra i kylan å kan hjälpa mig att byta. (Stockholm) | |
|
Även om ingen besvart så skriver jag lite uppföljning! La en efterlysning på bildelsbasen på ett svart handtag vänster bak. Fick ett par svar direkt å beställde ett nu för 450 inkl. frakt. Samma färg å allt. Nu är det bara att vänta på att det kommer hem å sen montering. BMW ville ha 2140kr för ett lackat å 560kr för ett rent. |
|
| Sicken tur att Bildelsbssen finns alltså(!) | |
|
900 för att lacka ett handtag... stört! /Manray/ |
|
|
Jag fixa monteringen själv, var inte så svårt å tog bara 30min. |
|
Ras.mus |
Hur satt det fast egentligen? Måste man riva inredningen eller? |
| Nja du behöver bara öppna hålet (svart litet lock) på sidan av dörren egentligen. Men jag lossa inreddningen, vart lite enklare å dra isär låsfunktionen som suttit i samma läge ett par år! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.