AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
627

Vad kostar servicen och vilken är det nu?

pe
23
peejay
520i Touring -02 E39
Tjena, jag har en 320i -97 som har gått 9500mil. Den senaste servicen var gjord vid 7900mil och då bara motorolje service. Den innan vid 5500mil var en Inspektion II. Vad är det för service nu och på ett ungefär vad kostar den?
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Service är i princip olja - insp 1 - olja - insp 2 - (repetera)

Med andra ord en inspektion 1 för dig. Billigare än Insp2, dyrare än olja. Fast det beror förstås på hur mycket utöver servicepunkter som byts. Blev du klokare? :)

(ring o fråga BMW el ditt serviceställe, hett tips)

mvh
Anders
pe
23
peejay
520i Touring -02 E39
Tack för svaret, jag kollade och BMW ska ha 5000:- . Tips på nån annan i stockholms området som kan göra detta billigare? (vad ingår egentligen i Inspektion I?)
peejay: det står i servicehäftet vad som ingår i Oljeservice, Insp1 och Insp2.

Annars kan du kolla här: Länk

/ Joakim

Länk
I stort är det väl olja+filter och sedan stift, spolarvätska, syn av torkarblad, bromsar samt andra förslitningsdetaljer etc.

Med andra ord, du betalar 5000 kronor för olja+filter+stift och en massa däckspark.

Om du anser det är värt det så lämna in bilen. Tror aldrig man får igen de pengarna vid försäljning. Lämna till annan, spara kvitton eller serva själv och spara kvittona. Bilen har ju inga garantier kvar.

Dessutom är BMW ingen rymdraket utan en helt vanlig bil.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla i serviceboken - där står vilka punkter som skall göras vid de olika servicarna!

Har du ingen servicebok, skulle jag föreslå att du köper en ny hos BMW för en rimlig peng.

Om du är lat och inte orkar gå ner till bilen finns servicepunkterna här:
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Perre på Bil&Motorteknik har fått bra omdömen från de som testat. Kanske har han fått sin BMW-auktorisering nu?

Länk kanske kan ge bra input.

Och att ha "endast servad på BMW" ger jag inte så mkt för. En bra oberoende någorlunda känd verkstad gör precis lika bra jobb för en billigare slant.

mvh
Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.