AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.170

400hk i en E34

Har en 540 som är jätte bra,älskar bilen,men har fått för mig att jag vill ha en corvette,alt är att köra bilen till norge och göra en general overhalning o få dit en skruvkompressor,penga messigt är det lika dyrt,men visst skulle det vara skoj med en E34 på 400hk.Vad göra?
Antar att din 540 är totalt original exteriört dvs inga extra spoilers stora vingar osv osv. Steg 1: Kör till Norge och montera den skruvkompressorn. Steg 2: Om du har 540 emblem på bakluckan så ta bort den, OBS inga 540/kompressor emblem på hela bilen!

NU har du en RÅ sleeper :)

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Nu är det så att jag är en 50åres gammal gubbe,som inte är så förtjust i spolier,varken bak eller fram,utom det orginala,och har inga emblem.Blir nog norge
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Jag va till aluteck i gävle där patrik höll på med en dubbelkompressor instalation kommer nog att bli maffigt men förra kompressorkittet från den bilen var till salu komplett med spridare intercooler spridare regulator mm har för mig att han sa 40k jäkligt fina prylar.
ch
11
christian hennström
540ia -93
328ic -96
320ia -89
320i -87
äger en 540 samt har haft corvette drömmar. tips lägg dig under bilen skruva låss avgassystem från kattar, varva= ditt begär efter en jäng med stötstänger och vidrigt dålig kvalite är som bortblåst!
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
christian hennström
ja så kan man ju också säga

///325///
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Tipsy: Kompressor. Då har du en snygg och diskret, bekväm bil som slår det mesta och du kan köra den till jobbet varje dag året runt om så önskas. Brutal sleeper!
ka
49
kain
525I, -91
christian_henn...

Vadå dålig kvalité ?

Jänkarnas motorer är relativt slitstarka om man gör man bör med vilken annan motor som helst, serva den.

Nu blommar asfalten..
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Tipsy det låter intressant tänkte själv i dom banorna men det verkar stanna vid en önskan tyvärr, hoppas verkligen du satsar på ESS kittet för då har du en EXTREMT ovanlig och vacker bil.

Förresten vad är det för skick på din bil?

Never feel sorry for yourself.
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
måste bara försvara de amerikanska v8:orna lite!
min personliga åsikt är att en v8 ska va från usa för att va äkta och kvaliteten ÄR bättre på en amerikansk än en tysk!
v8:or kan dom!

däremot skulle jag nog hellre vilja ha en kompressormatad 540 än en corvette...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.