AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
911

Stenskott vindruta

Visa användare
71
zcuse
BMW 225e Active Tourer -24
BMW 520d Sedan -17
Har fått ett stenskott på vindrutan som nu blivit en "spricka". Den har inte gått egenom glaset, men dock. Sprickan är ca 20cm lång. Ligger i nederkant på rutan, så den stör inte, mer än att det ser väldigt tråkigt ut. Vad göra? Går det att rädda eller behöver jag byta ut rutan?
bj
105
bjornnl
316i -93
Rätta mig någon om jag har fel, men går det inte att med speciella verktyg borra precis i slutet av sprickan. Göra ett litet litet hål, så att den i alla fall slutar krypa tills man har möjlighet att byta ut rutan?

Lycka till.
/Björn

---
316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D
Visa användare
71
zcuse
BMW 520d Sedan -17
Kanske det. Men om den börjat krypa så är det dax å byta ruta?
bj
105
bjornnl
316i -93
Rutorna är ju inte av enkelglas, så det behöver du inte göra om det inte är så att den stör ditt synfält. Jag har haft stenskott som har krypit på min nu i ett par år - sakta sakta. Kommer inte att bya förräns på sommaren. Ingen idé att göra det nu på vintern, eftersom det troligen bara kommer att komma ett nytt i och med grus och annat som ligger på vägarna.

Lycka till.
MVH: Björn

---
316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D
Sa
45
Sakarias
523i M-sport -00 Imolaröd
Lägg lite transparent nagelack i slitet av sprickan, har hört att det ska funka.
Visa användare
71
zcuse
BMW 520d Sedan -17
Ok. Byter vindrutan nu under våren. Kommer reta mig galen på den där sprickan i sommar annars. Tackar för svaren.
åk till en firma som håller på med bilglas, han tog 200 spänn för att fixa mitt stenskott. dom stoppar sprickan o fixar stenskottet utan problem. syns inte efteråt... rekomenderas varmt!

Bilen var säkert fin en gång i tiden... innan jag köpte den!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.