|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Jag skulle önska att du har fullständigt fel, tyvärr ligger det nog åtminstone en del i vad du säger. | |
|
Jag gör det enkelt för mig och instämmer med Nockenwelle. :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Jag instämmer i min tur med Kalle Hansen! :) ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
| Jag instämmer med Bones? Har jag bitit mig själv i svansen nu? :-) | |
|
Jag avslutar med att instämma med bjoerck! Bara för att klargöra min hållning i ämnet! :-) ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
| :-) | |
| Jag instämmer oxå..vill inte va utanför alla instämmningar och känner av grupptrycket... | |
|
Hej gå in på www.bmw.se sedan produktnyheter om M6:an och läs!! där står fina förklaringar vad M6 är för bil kontra andra. Mvh Danne Never feel sorry for yourself. |
|
Evol-79 |
Jag hävdar bestämt att era instämmande strider mot en av forumets nämnda grundlagar. Era instämmande är därmed orelevanta eftersom ni inte är identiska personer och därför bör inte era åsikter jämföras inom samma debatt. Ett förslag till forum moderatorerna är att dels i modellguiden vid varje modell ange vilka andra bilmärken som vi får jämföra den med. Samt att även att låsa trådar och stänga av ohyfsat folk som gör orelevanta jämförelser (läs jämförelser där BMW inte vinner). |
|
LOL Never feel sorry for yourself. |
|
|
I auto motor &sport gjorde dom test mellan Porsche 911 carrera S o ch den nya corvette c6. Det stod att corvetten spöar porschen. "Den nya corvetten lär till och med ha spöat 911:ans varvrekord på Nüburgring." Prestandan i i deras test blev så här: 0-100 på 4,7 0-140 på 8,0 0-200 på 15,7 MvH Bmw 4-ever |
|
|
bjoerck: Du skriver i stort sett alla "vs trådar" utan att bidra med fakta eller relevanta åsikter i sakfrågan... |
|
|
Kanske är dags att sluta posta sådana här inlägg med X vs Y. De tillför ju sällan något vettigt och skapar mest osämja tycker jag. För det första är det väl ändå två helt skilda bilar som diskuteras här. Corvetten är en amerikansk plastbit med anor från medeltiden. M6:an är ett stycke ingenjörskonst från München (kanske är lite partisk jag med). BMW försöker i alla fall föra tekniken framåt till skillnad från amerikanarna. Okej att det är en förbättrad konstruktion med lättare material. Men det är ändå samma gamla jänkarjärn som på 50-talet. Samma sak med Chryslers Hemi-motorer. Fortfarande samma gamla konstruktion i ny tappning. Jag tycker som många andra i detta forum, BMW följer inte utvecklingen, de leder den. De borde kanske sno Audis slogan: Vorsprung durch technik, klingar bättre med BMW:s utveckling. Slutligen vill jag bara säga att det kvittar fullständigt vilka accelerationstider mm som postas här. Vill jag ha en Corvette köper jag en Corvette. Vill jag ha en M6:a så köper jag väl en M6. Personligen glider jag mycket hellre i en M6 än i en Corvette. M6 är elegans och stil, personligen tycker jag Chris Bangle är ett designgeni som är före sin tid, precis som de flesta i historien. Corvetten å andra sidan är bara vulgo. Sådär, nu har jag skrivit av mig lite och förhoppningsvis inte dragit iväg alldeles för mycket. |
|
|
/// Mike B "BMW följer inte utvecklingen, de leder den." Jag håller med dig Mike, BMW leder teknikracet, men vad ska man ha tekniken till om den håller sämmre, drar mer bensin och blir långsammare. I detta fallet känns det som att BMW kunde dumpat alla kammar, flerventiler, dubbelvanos och valvetronik osv. Och utrymmet man sparat på detta hade man använt till att öka volymen lite istället. Och vips så hade det hållit bättre, gått snabbare och dragit mindre bränsle..... eller... |
|
| BMW_MAN: Är böjd att hålla med. Ibland känns alla finesser som en ren teknikonani för konstruktörerna. Jag har en Alfa Romeo. Den motorn är begåvad med Varibla kamtider, variabelt insugsrör, dubbla tändstift och andra saker som ska skänka motorn den perfekta karaktären. Faktum är dock att någon nämnvärd skillnad inte erhålls då finesserna kopplas ur. Jag har prövat. Känns mest som en utveckling som inte behövs. Kanske har alla funktioner någon annan verkan som inte märks som förare? Jag tänker då på avgasvärden. | |
|
Ägere av E39 M5 märker iallafall en stor skillnad då vanosen inte fungerar! :-) ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
| *LOL* | |
| Vad jag menar är att överladdning eller större cylinervolym ger mer tillförlitliga extrahästar. Vanos är ett ypperligt exempel på tekniska lösningar som inte är helt tillförlitliga. | |
Evol-79 |
Om teknik innebär att ligga på gränsen utan större anledning så är jag böjd att hålla med om att BMW ligger i top. Men måste modern teknik innebära att man måste ligga på gränsen? De som pluggar ingenjörs artade utbildningar och även andra utbildningar borde vara mer bevandrade med uttrycket; kvalitet. I dagsläget anser jag att högkvalitet är lika med att använda sig av modernteknik. |
| Såg en ganska skev test på Top gear när 645 piskades av Jaguar och Porsche. Skulle vara kul att se dem göra om den testen med M6.an. Undrar hur den låter - 645 låter grymt och ännu grymmare är Jaggan med sin kompressormatning - hua vilken jävla motor! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.