|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
JAG vet, ännu en vs-tråd :) Nya Corvette C6 sprintar 0-100km/h på 4,1s med en 404hk gammalmodig V8 på 6Liter med 2 ventiler/cyl, stötstänger osv :) Nya BMW M6 Sprintar 0-100km på 4,6s MED hela 507hk V10:a, 4 ventiler/cyl, 5Liters värstingmotor a la formel-1 teknik. Corvetten piskar M6:an rakt fram. M6:an är skitsnygg men Corvetten är grymt snyggare enligt mig, såg en LIVE häromdagen, WOW vilken huv, lågt o brett Vad tycker ni? Mvh Dragolito Svart som synden Länk | |
| Måhända att corvetten är snabbare 0-100, men M6 lär förhoppningsvis hänga ihop, tysk byggkvalitet.. | |
Evol-79 |
M6:an lär nog vara raskare när det börjar komma upp i fart. Men ny Corven är grymt imponerande och står redan på min listan över bilar att titta närmare på som begagnad. Vad gäller kvalitet så vinner nog Bmw på att knapparna på instrumentbrädan är bättre inpassade och håller bättre...men vad hjälper det när den efter 1000-1500mil står på verkstad och får byta den dyra V10:an som gått i bitar? C6:ans motor kan man mer eller mindre köra under vatten utan några problem, så ser man på motor så skulle jag sätta mina pengar på att C6:an håller högre kvalitet. (Baserat på tidigare corvetter och M3 resp M5 motorers tillförlitlighet) Dock är de båda gryma kärror |
|
Båda bilarna har trevliga drivlinor, men jag föredra ändå v8:an. Gammal beprövad teknik. V10 känns lite overkill och vi ser ju på siffrorna vilken som är bäst på pappret. Sen kan man inte komma ifrån att Corvetten är tio gånger snyggare. Ledsen att säga, och det tar emot, men Bmw tappade stilen efter E39/E38. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| Corvetten är en sportbil och M6 en Grandturismo. M6 är garanterat snabbare till 200 km/h. | |
|
Knappast en relevant jämförelse! En trimmad Opel Speedster kan ta C6:an om man nu är ute efter 0-100-tider. ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
Tyvärr så får jag nog hålla med om att Corvetten är både riktigt snygg och håller förmodligen mycket hög kvalite. Enligt Sundfeldt på motorjournalen så höll ju inredningskvaliten nära Porsche standard. Och som någon skrev tidigare så lär ju Vettens motor stå pall betydligt bättre än BMW:ns. Chevrolet´s motorer brukar dessutom vara mycket lätta att trimma upp ordentligt för små pengar, och ändå hålla hur bra som helst. mvh/Flisan |
|
Paap Reeder |
... som att jmf Cointreau ... och Koskenkorva. Den första avnjuter man inne på krogen ... den andra drar man i sig utanför i krogkön ... man blir dock fuller av båda. MVH /// Paap R |
|
Vad tror ni Corvetten kan kosta om sådär 2-3 år? Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Ah, vad härligt... det blir jag som får säga det klassiska citatet; "Sätt dem mot varandra på ringen får vi se" ;D |
|
|
Jämför man M6 och C6 i grundutförande så så är C6:an 416,050kr billigare, väger 202 kg mindre,50 km/h högre toppfart,och har 103 hk lägre effekt.. Men vilken man sen väljer är ju en smaksak. kulle ju va trevligt med en av varje.. =) |
|
|
BOXNINGS RINGEN! |
|
|
Skulle v10 rasa efter 1000-1500 mil??? är det iq=0 förare eller konstruktions fel då. Undrar hur corvetten ter sig som året runt bil? Never feel sorry for yourself. |
|
|
Bones: en Opel Corsa Turbo tar M5 E60 0-100km/h :)) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
| Corvetten lär ha betydlig bättre andrahansvärde, titta bara vad folk begär för gammla Corvetter... | |
|
Har ställt mig exakt samma fråga men blir bara snurrig. Jag älskar teknik men nu har det ballat ur helt... BMW verkar proppat hela motorutrymmet fullt med onödig teknik. Förtioartonmiljoner ventiler, kamaxlar, Vanos och dubbelvanos. Valvetronic och hokus pokus. Och det ger ju inte ett skit. Corvetten med EN kam och två ventiler kör skiten ut BMWn, vanudå.... Har även åkt runt med lite polare men E39 M5 och förra Corvetten, Corvettens stenåldersteknik är: -Snabbare -Bensinsnålare -Mer elastsisk Att sen BMWs skulle hålla längre, corvetten V8 går nog i hundra år när alla ventiler och qvadruppelvanosavvetronic har ballat ur helt. Här har det helt enkelt blivit teknikorgasm utan någon nytta... |
|
|
BMW_MAN: ultravanos kul skrivet ha ha :)) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Har Bmw en motsvarighet till Corvetten? Eller är det bilar för olika målgrupper? Är inte en jämförelse mot ex Porsche bättre? Grandtourismo mot "supersportbil" ej att jämföra eller? Vore kul om en modern version av M1 fanns, då vore det lattjo att jämföra. Mvh Danne Never feel sorry for yourself. |
|
|
M femman: Jag trodde att M6 var en renodlad sportbil? Corvetten däremot är en renodlad Grandturismo för 2 Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
"BMW verkar proppat hela motorutrymmet fullt med onödig teknik. Förtioartonmiljoner ventiler, kamaxlar, Vanos och dubbelvanos. Valvetronic och hokus pokus. Och det ger ju inte ett skit. Corvetten med EN kam och två ventiler kör skiten ut BMWn, vanudå...." Jo det ger 500hk ur dryga 5l att jämföra med 400 ur 6l Varför C6:an går snabbare från 0-100 borde du kunna räkna ut... ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
2006 kommer Corvette LS7 :) 7 Liters V8 på 500hk. 0-100km/h under 4s, bredden på bakdäcken = 325:or Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.