|
|
|
|---|---|
Jompa |
Någon som vet om man får på 17"x10" fälgar med ET:13 bak på en Z3 2,8 roadster jag tror att orginal fälgarna har ET:35 så man får kanske köra med spacers om det går? |
|
Tyvärr fel. Desto mindre ET-värde desto mer breddar de utåt. Fast en fälg med 10" bredd bör rimligen ha mindre ET än en fälg med 8" bredd, annars kommer fälgen att ta emot fjäderbenet på insidan (eller något annat föremål) Exempel: Ta 2 fälgar i dimensionen 8x17". Den ena har ET-15 och den andra ET-35. ET är ett millimeter mått och den fälgen med ET-15 breddar alltså 20 mm mer utåt än den andra. Sedan mäts det även från fälgens mittcentrum men det går jag inte in på. Mvh Carsten |
|
Jompa |
Så med andra ord så kan det gå om fälgen inte går utanför skärmarna. Tack för svaret |
|
Det beror nog helt på vilket stuk du är ute efter. Det går delade meningar om detta men fälgen kan sticka ut 1-2 cm medans däcket är såpass smalt att profilen lutar inåt och däckets slitbana ej går utanför skärmarna. Det sk tyskstuket. Jag är inte så påläst på Z3:an men 2,8 är lika bred som M-roadstern va? M-roadster fälgarna är 9" breda bak om jag inte minns fel och dessa sticker inte utanför skärmarna. Det intressanta är då vad det är för ET-värde på M-roadster fälgarna. Detta vet jag ej men de du vill ha på kommer nog i vilket fall som helst sitta längre ut. Vej ej heller hur skärmarna ser ut på 2,8 men det är ju aldrig hur mycket som helst att spela på. Går det så är det nog på millimetern, men även där beroende på vilket stuk du vill ha. Att besiktiga med dem är nog inget att rekommendera. Mvh Carsten |
|
Jompa |
jag tror att m-roadster har ET:9 får väll besikta med vinterdäcken |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.